تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
کلیات
چهارشنبه 14 ارديبهشت 1390 آيا آخرالزمان اگر روزي فرا رسد چه ممكن است در زمان ما و چه ممكن است در زمان هاي آينده درست است كه مي گويند مردگان زنده مي شود؟ كمي در اين باره توضيح دهيد.

اگر منظور شما زنده شدن انسانها در قيامت است بدانيد كه زندگى و حيات انسان فقط منحصر به همين عالم نبوده بلكه بعد از مرگ ، عالمى ديگرى پيش رو داريم كه اصطلاحاً به آن ، «عالم آخرت » گفته مى شود. و به طور خلاصه و اجمال بايد گفته شود كه انسانها پس از آنكه از نظر جسمى در اين عالم مردند و اجساد آنها به خاك سپرده شد، در قبر دوباره زنده شده، مورد «سؤال » و بازخواست قرار مى گيرند، بعد ارواح آنان در بدنهايى كه شبيه بدنهاى دنيايى آنان هست، قرار گرفته و روانه «عالم برزخ » كه بين عالم دنيا و آخرت قرار دارد مى شوند. در آنجا يا متنعم به نعمت و يا معذّب به عذاب و نقمت خواهند بود تا روز قيامت فرا برسد و آن روزى است كه ارواح خلق اولين و آخرين با همان بدنهاى دنيايى در صحرايى به نام «صحراى محشر» گردهم مى آيند و آنجاست كه محكمه عدل خداوند، داير شده و همه مورد سؤ ال و بازپرسى قرار مى گيرند. پس از پايان آن روز عده اى به سبب طاعات يا شفاعت اولياى خدا روانه بهشت شده و عده اى هم محكوم گرديده و روانه جهنم مى شوند. عالم آخرت، «عالم تكليف » و امر و نهى نيست ، بلكه آن عالم ، «عالم حساب » و در نتيجه پاداش يا كيفر است همچنين بهشت و جهنم ابدى بوده و هيچ وقت به پايان نخواهند رسيد.

واگر منظور شما زنده شدن در زمان ظهور امام زمان است كه اصطلاحا به آن رجعت ميگويند بايد بدانيد كه رجعت از «رجع و رجوع » گرفته شده است و به معناى برگشتن به جاى اول است، و اصطلاحاً اطلاق مى شود به عود حيات عده اى از اموات، بعد از قيام و نهضت حضرت مهدى امام زمان (عليه السّلام) كه مسلماً قبل از روز قيامت و بلكه از مقدمات آن خواهد بود. از نظر شيعيان اين مطلب مسلّم است كه در زمان ظهور حضرت مهدى (عليه السّلام) كثيرى از دوستان و عاشقان آن حضرت و همچنين آباى گرامى اش كه سالها منتظر ظهور آن حضرت بودند، دوباره زنده مى شوند تا شاهد بر پايى حق و اقامه حكومت الهى توسط آن امام بزرگوار بوده و به ثواب نصرت و يارى آن حضرت نايل آيند. همچنين عده اى از دشمنان اهل بيت و كسانى كه در طول تاريخ، اهل بيت رسول خدا را مورد اذيت و آزار قرار دادند و ظالمانى كه به مسلمانان ستم نمودند و بدون اينكه از آنان انتقام گرفته شده باشد به مرگ طبيعى از دنيا رفتند نيز زنده مى شوند تا به علاوه عذاب قبر و عالم برزخ و عذاب ابدى جهنم ، در همين دنيا نيز به سزاى اعمال بدشان برسند.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5375
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما