تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
عدل
شنبه 24 ارديبهشت 1390 چرا بعضي ها مشكلات زيادي بر دوش دارند اما كسي جواب آنها را نمي دهد مثل از دست دادن فرزند،بچه دار نشدن،يتيمي؟

اين كه « كسي جواب آنها را نمي دهد» اگر منظور مردم وبندگان خدا  هستند،آنها چه جوابي بايد بدهند اگر تسلي دادن است كه معمولاَ اينگونه مي باشد كه در بلاها، مردم دلداري و تسلي خاطر مي دهند .

ولي اگر منظورتان اين است كه چرا در مصائب و مشكلات هر چه دعا مي كنيم ،مستجاب نمي شود بايد به عرضتان برسانيم كه : 

            زندگى جنگ است، جانا بهر جنگ آماده شو          نيست هنگام تأمل بى‏درنگ آماده شو

    در اين پيكار دائمى خوشيها و ناخوشيها، كامرواييها و ناكاميها، لذتها و دردها، پيروزيها و شكستها چون تار و پود درهم تنيده و از يكديگر جدايى ندارند، البته در مواردى شادكاميها نمايان‏تر و افزون‏تر است و در مواردى نيز ناكاميها ورنجها، ليكن آنچه مهم است داشتن درك و شناخت صحيح از مشكلات و چگونگى برخورد با آنها و نيز چگونگى توجه و عنايات الهى در اين رابطه است.

اين مسأله حكمت‏هاى متعددى دارد از جمله اين كه:

1- بسيارى از دشوارى‏ها، راه رسيدن به خيرات است و بدون شنا كردن در طوفان مواج سختى‏ها، نمى‏توان به ساحل كاميابى و خوشبختى رسيد.

2- در كنار تلخى‏ها، شيرينى زندگى بهتر درك مى‏شود.

3- نفس انسان در دشوارى‏ها و تحمل شدايد استكمال مى‏يابد و تربيت مى‏شود.

4- رنج و شادى هر دو از عوامل آزمايش و ابتلاى الهى هستند.

    و مطلب مهم اين كه در بسيارى از موارد رنج و شادى، عكس‏العمل ما آدميان در برابر حوادث و رخدادهاى جهان پيرامون ماست و براى افرادى كه خودسازى نموده و روح حقيقت را دريافته‏اند بسيارى از رنجها و دشوارى‏ها مطلوبتر از شادى‏هاى گذرا است. پشت پرده‏هاى لذايذ آنى آفات بسيار و در بطن رنج‏ها و دشوارى‏ها خيرات بى‏شمار مى‏يابند.

نكته ديگر اين كه افراد بسياري هستند كه مشكلات آنها به مراتب بيشتر از شما دارند . اگر كمي فكر كنيد پي خواهيد برد كه بسياري نعمتها را شما داريد كه ديگران از آنها محرومند.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5061
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما