تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
اختلافات
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 همسرم با دوستانش رابطه بهتري دارد و به آنها بيشتر از من اهميت مي دهد.

بي توجهي همسرتان مي تواند علل مختلفي داشته باشد :

اگر در ابتداي دوران ازدواج باشيد شايد اين حالت به خاطر روابطي بوده كه قبل از ازدواج ممكن است سالها شخص به آن مداومت داشته و عادت كرده و نمي توان نتظار داشت تمام اين روابط را به يكباره كاهش داده يا ترك كند. در اين موارد اگر جريان زندگي و روابط زن و شوهر دچار مشكلي نباشد پس از مدتي اين روابط تعديل خواهد شد و جاي نگراني نيست. و حساس شدن و اصرار زياد بر ترك اين روابط مي تواند مشكل را بيشتر كند.

علت ديگري كه مي تواند باعث گرايش بيش از اندازه مرد به رابطه با دوستان باشد اين است كه  محيط خانه براي تامين نيازهاي روحي و رواني  آماده نباشد و لذا شخص براي جبران اين نياز به مسيرهاي ديگر روي مي آورد. در خانواده هايي كه رابطه زن و مرد صميمي و دوستانه نباشد و هر يك از طرفين در محيط خانه احساس لذت و آرامش نكند يا دچار روزمرگي و يكنواختي شده باشد زمينه براي پيدايش چنين رابطه هاي افراطي فراهم مي گردد.

براي جلوگيري از اين مساله بايد سعي كرد توجه همسر را بيشتر به خود جلب كرد از ظاهر و اعمال خود گرفته تا نظافت و زيبايي خانه و ...و يكي از حكمتهاي دستورات و سفارشات اسلام در اين زمينه كه بسيار فراوان است ، همينن امر است .

اگر بخواهيد بيشتر به شما توجه كند، بايد براي او جذّابيت و گيرايي داشته باشيد، برخي عوامل جذّابيت عبارتند از:

 

1 - رسيدگي به سر و وضع خود و پوشيدن لباس زيبا و جذاب.

2 - رعايت احترام و ادب در گفتار و كردار. بديهي است اگر شما در صدا كردن و گفتگو با او محترمانه برخورد كنيد يا جلوي ديگران به او احترام بگذاريد، علاقه‏مندي او به شما بيشتر خواهد شد.

3 - خنده رويي و بذله گويي باعث جذّابيّت مي‏شود.

4 – در صورتي كه فرزند نداشته باشيد مسلّماً صاحب فرزند شدن در علاقه‏مندي او تأثير خواهد داشت.

5 - دعا و راز و نياز با خدا در علاقه‏مندي او مؤثر است، بعد از نمازهايتان از خدا بخواهيد علاقه و محبّت او به شما بيشتر شود.

 

البته يك از بهترين راهكارها در اين زمينه اين است كه جاي نشان دادن حساسيت بيش از اندازه و بيشتر كردن اختلافات ، خودتان در اين روابط نقشي فعال داشته باشيد و آن را جهت دهي كنيد.به اين معنا كه اگر دوستان خوبي هستند سعي كنيد به صورت خانوادگي با يكديگر رابطه داشته باشيد و از اين طريق هم اعتماد همسرتان را جلب كرده و از طرفي رابطه با دوستان خوب در زندگي مي تواند بسيار موثر باشد.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 6000
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما