تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
اختلافات
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 چگونه مي توان اعتماد مردي كه به همسرش اعتماد ندارد جلب كرد.

اعتماد و اطمينان زن و مرد نسبت به يكديگر عمل و زمينه هايي دارد كه قابل بررسي و شناسايي است بسياري از مواقع اعتماد به جا و درست است و برخي از موارد نادرست و بي جهت است و فرد به دليل شاخت نادرست طرف مقابل بدون دليل به او اعتماد كرده است و گاهي نيز بي اعتمادي بدون دليل است و منشاء آن توهمات و تخيلات است كه فرد براي خودش دارد.

 

  دامنه اعتماد و اطمينان نيز متنوع و متفاوت است. و افراد به صورتهاي گوناگون به يكديگر اعتماد دارند برخي در بسياري از مسايل اعتماد دارند و برخي در مسايل كمتري. عده اي در مسايل جزئي اعتماد مي كنند ولي در مسايل كلي و مهم اعتماد نمي كنند.

 

  بنابراين لازم است بدانيم آيا واقعاً زمينه اي براي بي اعتمادي وجود داشته و يا فرد بي جهت بي اعتماد است.

 

بنابراين اولاً بايد با شناخت دقيق طرف مقابل و تفكرات و تمايلات او نسبت دليل بي اعتمادي ايشان را برررسي و موشكافي كنيد . چه بسا شيوه عمل يا گفتار خود شما سبب بدبيني و بي اعتمادي همسرتان شده است.  چه بسا بي اهميت بودن نسبت به حساسيتهاي همسرتان زمينه اين بي اعتمادي را فراهم كرده باشد.بنابراين بايد زمينه ها و عواملي كه سبب اين بي اعتمادي شده را از بين ببريم . اين احساس براي زندگي زناشويي مخرب است چرا كه يكي از اركان زندگي اعتماد زوجين به يكديگر است. به نظر مي آيد توجه به نكات زير اثر قابل توجهي در ايجاد اعتماد براي طرفين مي تواند داشته باشد.

 

 1. احترام به يكديگر هم در مقابل خانواده ها و اقوام و دوستان يكديگر و هم در واقعي كه به صورت خصوصي در كنار يكديگر هستيد.

 

 2. توجه به جنبه هاي مثبت يكديگر.

 

 3. شناسايي حساسيت هاي كه در هر كدام از شما وجود دارد و رعايت اين حساسيتها . البته فقط بايد اين حساسيت ها شناخته شود ولي لازم نيست آن را به رخ طرف مقابل بكشيم.

 

 4. اجتناب از بيان حوادثي كه در دوران كودكي يا نوجواني يا دوران تحصيل براي شما يا دوستانتان اتفاق افتاده . منظور از اين حوادث آن چيزهايي است كه زمينهء سوء ظن را فراهم مي كند.

 

 5. ابراز محبت به يكديگر و بيان كلمات محبت آميز نسبت به يكديگر البته نبايد فقط در حد گفتار زباني خلاصه شود  براي‌ جلب‌ اعتماد ايشان‌ لازم‌ است‌ از مرحلة‌ گفتار خارج‌ شويد و به‌ مرحلة‌ عمل‌ درآييد، عمل‌ شايسته‌ و برخورد صحيح‌ افراد است‌ كه‌ خواه‌ ناخواه‌ در دل‌ها نفوذ مي‌كند و موجب‌ جلب‌ نظر ديگران‌ مي‌ گردد.

6. طرح نكردن مسائل اختلافي

 7. از هيچ پسر يا فرد ديگري در مقابل شوهر خود صحبت نكنيد.

 8. در خيابان , پارك يا اماكن عمومي و حتي در ميهمانيها سعي كنيد نگاه خود را كنترل نمائيد.

 9. خنده هاي خود را نيز در مقابل ديگران كنترل كنيد چه بسا موجب سوئ ظن ايشان شود.

 10. در صحبت كردن با نامحرم به ويژه در مقابل همسرتان سعي كنيد نگاه خود را پايين بيندازيد چه اينكه هم جلوي سوئ ظن شوهرتان را مي گيرد و هم براي خودتان بسيار ارزشمند و مفيد است .

 

توجه داشته باشيد كه مهم‌ترين‌ وسيلة‌ جلب‌ اطمينان‌ و اعتماد، صدق‌ و راستي‌ مي‌باشد و خطرناك‌ترين‌ دشمن‌ آن‌ دروغ‌ است‌. سعي‌ كنيد مبناي زندگي خود را صداقت و راستي قرار دهيد .
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 6915
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما