تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
اختلافات
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 بعد از دوسال كه از عقد ما مي گذرد شوهرم نسبت به من بي علاقه شده و مايل به ازدواج با من نيست. چه كنم ؟

در اين رابطه اولين چيزي كه لازم است اين است كه به دقت و بدون اندك تعصب و پيش داوري و بدون غلبه احساسات ، ويژگي‏هاي روحي اخلاقي و رفتاري خود و همسرتان را بررسي كنيد و دقيقا مطالب زير را روشن سازيد و درباره هر كدام خوب فكر كنيد . چرا كه احتمال اين كه هر كدام از اين مسائل ريشه در مشكل شما داشته باشند و بتوانند در حل آن موثر باشند.

 

1) ايده‏آل شوهر شما در زندگي چيست و چه گمشده‏اي دارد كه آن را در شما نمي‏بيند؟

 

2) شناخت پيشين شوهر شما نسبت به جناب عالي تا چه اندازه بوده و از كي و چگونه از شما سرخورده است؟

 

3) نقش اطرافيان - اعم از خانواده و نزديكان شما و همسرتان - در اين مسأله چيست و چه تأثيراتي در پي داشته است؟

 

4) به نظر خودتان چه راه حل‏هايي براي مسأله وجود دارد و تا چه اندازه اين راه‏ها ثمر بخشند؟

 

5) شوهر شما از چه كساني بيشتر تأثير مي‏پذيرد و به طور كلي ميزان انعطاف پذيري وي چقدر است؟

 

6) شوهر شما نسبت به چه اموري حساسيت دارد و پاسخ شما نسبت به آنها چيست؟

 

7) در نهايت بين او و خودتان تا چه اندازه تفاهم اخلاقي مي‏بينيد و آيا به يك زندگي گرم و صميمي با ايشان اميد داريديا نه؟

 

8) پيشنهاد اطرافيان شما بويژه والدين در اين رابطه چيست؟

 

اميد است باتوكل به خداوند همين نوشتن‏ها و جمع بندي‏ها شما را در يافتن راه صحيح كمك نمايد. در مجموع هنوز احتمال آن كه شما بتوانيد در كنار هم زندگي سالمي داشته باشيد منتفي نيست.

 

پيشنهاد: 1- پس از بررسي نكات مذكور جلسه اي كاملا صميمانه براي بررسي مشكل با همسر خود قرار دهيد و در اين جلسه سعي كنيد ريشه دلسردي ايشان را به دست آوريد . چه بسا آنچه كه تاكنون براي شما گفته اند و به عنوان دليل براي جدايي از شما بيان كرده اند دليل اصلي و ريشه حقيقي اين مشكل شما نبوده باشد. اگر دلايلي منطقي براي اين تصميم خود بيان كردند 1به خوبي آنها را بررسي كرده و آنچه كه از جانب شما قالب برآوردن يا گذشت مي باشد كوتاهي نكنيد . چه بسا اين مشكل از مساله اي كه ممكن است شما نسبت به آن بي توجه بوده و اخهميت قائل نشده ايد شروع شده باشد . چه بسا با كمي گذشت از جانب شما اين مشكل قابل حل باشد. ولي در صورتي كه خواسته ايشان بي جا و غير معقول بود دليلي براي تسليم شدن و پذيرش خواسته ايشان وجود ندارد . در طول اين صحبتها توجه داشته باشيد كه اولا هدف شما رسيتدن به ريشه مشكل و حل آن باشد نه اثبات بي گناهي خود يا مقصر بودن همسر خود. ثانيا كاملا كنترل خود را حفظ كنيد و از كشيدن بحث خود به مشاجره و بيشتر شدن اختلاف جلوگيري كنيد.  در صورتي كه از اين راهكار نتيجه گرفتيد همين مسير را در جهت حل ساير مشكلات ادامه دهيد.

2- در صورتي كه از راهكار قبلي نتيجه اي حاصل نشد به فرموده قرآن در آيه 35 سوره نسأ : «چنان چه بيم آن داريد كه نزاع و خلاف بين زن و شوهر پديد آيد ازطرف كسان مرد و كسان زن داوراني بر گزينيد. پس اگر قصد اصلاح داشته باشند خدا ايشان را بر آن به توافق رساند كه خدا به همه چيز دانا و از همه سرائر آگاه است». بنا بر دستور آيه شريفه يك نفر از خانواده شما و يك نفر از خانواده شوهر براي اخذ تصميم و تبادل نظر پيرامون ادامه يا قطع پيوند بايد با يكديگر مذاكره و تصميم لازم را اتخاذ نمايند لازم به ذكر است كه افراد مزبور بايد متدين خردمند و بصير باشند و عواقب مثبت و منفي مساله را دقيقا بررسي نمايند.

اگر حكمين به اين نتيجه رسيدند كه زندگي شما افق‏هاي روشني دارد و به خوبي مي‏تواند ادامه يابد در اينصورت با تدابير و توصيه‏هاي خود و نهادن شروط معقول و مشروعي براي طرفين امور را سامان كنند.

3- در نهايت در صورت به نتيجه نرسيدن مراحل قيلي باز هم به يك مشاور خانواده مراجعه كنيد و در هيچ كدام از مراحل براي رسيدن به نتيجه و حل مشكل اميدوار باشيد . در آخر امر در صورت تصميم به جدايي شما در پيشنهاد طلاق پيشقدم نشويد و اجازه دهيد تا شوهرتان در اين زمينه اقدام قانوني به عمل بياورد تا در اين مسير يا هشيار گشته و متنبه شود و يا لااقل خسارت اشتباه خود را بپردازد.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5352
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما