0
نوگرايي و بنيادگرايي در اسلام ديرزماني است كه پژوهشگران حوزه خاورميانه و جهان اسلام، مباحثات اغلب پرتنشي را كه ميان خود مسلمانان درباب رابطه اسلام و سياست درگرفته، دنبال نموده اند. اين كتاب حاوي مجموعه مقالات مختلفي است كه به بحث دربارة مجادلات مسلمانان طي چند قرن گذشته پرداخته اند.

ديرزماني است كه پژوهشگران حوزه خاورميانه و جهان اسلام، مباحثات اغلب پرتنشي را كه ميان خود مسلمانان درباب رابطه اسلام و سياست درگرفته، دنبال نموده اند. اين كتاب حاوي مجموعه مقالات مختلفي است كه به بحث دربارة مجادلات مسلمانان طي چند قرن گذشته پرداخته اند.
جلد اول با نام نوگرايي و بنيادگرايي در اسلام گلچيني از مقالات متفكران مسلمان است. ويراستاران در مقدمة خود، به معرفي نويسندگان اين مقالات و نيز جنبشها و سازمانهاي مهم در جهان اسلام پرداخته اند. مجموعه مقالات منتخب در اين مجلد در دو بخش "نوگرايي اسلامي" و "بنيادگرايي اسلامي" منظم شده اند. هر بخش نيز به نوبة خود به چند حوزه تقسيم شده است كه از جمله مي توان به "اسلام و سياست"،"اسلام وفقه"، "اسلام و زنان"، و "اسلام و تمدن غرب" اشاره كرد. متفكران برجسته اي مثل جمال الدين [اسدآبادي]، سيد قطب، علي شريعتي و [امام] خميني از جمله صاحبان اثر در اين مجموعه هستند، با اين حال آثار نويسندگان ديگري نيز كه براي مخاطبان غير متخصص ناشناخته اند، در آن گنجانده شده است. بايد اشاره كرد كه بيشتر اين نويسندگان متعلق به دورة معاصر، يعني از سدة نوزدهم تا كنون، هستند.

 مشخصات اصلي كتاب: 
 

 

Modernist and Fundamentalist Debates in Islam/ Mansoor Moaddel, Kamran Talattof/ Palgrave

Macmillan, New York, 2002

 
امتیاز دهی
 
 

ورود به بخش كتابشناسيبيشتر

مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 17111
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما