نخستین کارگاه معنویت پژوهی برگزار شد؛

معنويت اسلامي و چالش‌هاي جهان معاصر

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): پژوهشکده اخلاق و معنویت با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، صبح امروز کارگاه تخصصی «معنويت اسلامي و چالش‌هاي جهان معاصر» را با ارائه دکتر بهزاد حميديه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایسکا:  به همت گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت و با همکاری مرکز همکاری های بین الملل پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، کارگاه تخصصی با موضوع «معنويت اسلامي و چالش‌هاي جهان معاصر»، روز چهارشنبه 11 اردیبهشت، در تالار شیخ طبرسیِ دفتر تبلیغات اسلامی  برگزار شد و دکتر بهزاد حمیدیه بحث خود را ارائه کرد.

در این کارگاه تخصصی که از ساعت 9 تا 13 برگزار شد، ابتدا دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویت، در مقدمه ای به اهمیت جریان شناسی مطالعات معنویت اشاره کرد و پس از آن، دکتر بهزاد حمیدیه، بحث خود را ارائه کرد.

وی در ابتدا به تعریف و تبیین مفهوم معنویت و مبانی معنویت اسلامی پرداخت و سپس شاخصه های معنویت اسلامی را معرفی و تحلیل کرد.

دکتر حمیدیه در تعریف مفهوم معنویت با اشاره به بسته به نوع و جنس معنویت، تعاریف متعددی برای آن برشمرد و بر حسب نوع جنس، آن را به حیث التفاتی، وصل شدگی، تجربت، جست‌وجوگری و ... تقسیم کرد. در ادامه نیز ضمن اشاره به چالش های فراروی معنویت در جهان معاصر، مسائل کاربردی سازی معنویت را مطرح کرد.

این کارگاه تخصصی با حضور تعدادی از پژوهشگران و فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی علاقه مند به حوزه های تخصصی مطالعات معنویت، تصوف و عرفان اسلامی، الهیات و فلسفه دین برگزار شد و در ادامه، دکتر حمیدیه به سوالات حاضران پاسخ داد.

دبیر علمی این نشست دکتر احمد شاکرنژاد، مدیر گروه اسلام و مطالعات معنویتِ پژوهشکده اخلاق و معنویت بود.
منبع:
عكس هاي مرتبط :

تاریخ خبر: 1398/2/11 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 854 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 855
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

مرکز اخلاق و تربیت اسلامی
مجری سایت : شرکت سیگما