پنجشنبه 9 فروردين 1403  
آرشیو مطالب

رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی:

علامه کاشف الغطاء نگران وحدت امت اسلام بود /موسوعه شیخ بهایی سال آینده رونمایی می شود

پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی(ایسکا): حجت الاسلام والمسلمین نجف لکزایی پیش از ظهر امروز در پیش همایش کنگره بین المللی علامه شیخ محمد حسین کاشف الغطاء که با «موضوع بررسی اندیشه های کلامی» درسالن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در قم برگزار شد گفت: امروز شاهد رونمایی موسوعه علامه از سوی مرکز احیاء آثار دفتر تبلیغات اسلامی هستیم.


رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: یکی از مهمترین مباحث ایشان بررسی اندیشه کلامی  است؛ این بزرگوار از خاندان با برکت و  دارای نگاه راهبردی که همه عمر خود را هزینه دین و ترویج اسلام کرده، می باشد.

وی افزود: علامه، شخصیت راهبردی است چون مصلح اجتماعی است؛ زیرا هر سفری که رفته، هدف حل مشکل دین بوده،  نمونه آن حضور سه ساله در مصر برای پاسخ گویی به شبهات دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت:  از دیگر نمونه فعالیت ایشان، حضور در کشور فلسطین برای احیاء دین بود. از دغدغه های علامه  وحدت امت اسلامی است و به فکر حل این مشکل از طریق اندیشه کلامی بوده است.

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد: از دیگر خصوصیات ایشان، فصاحت و بلاغت است. علامه با فصاحت و بلاغت، کل اسلام را درموضوعات مختلف به دنیا معرفی می کرد و در مقام علم و عمل دارای جامعیت بود.

وی افزود: جستجوهای زیادی  کردیم، متوجه شدیم ایشان در همه جزئیات که مربوط به دین بود وارد می شود و اگر شبهه ای درباره مکتب اهل بیت(ع) بوده، پاسخ می داد.

حجت الاسلام والمسلمین لکزایی گفت: ایشان متفکر، اندیمشند، پیشگام وحدت، احیاگر علم کلام و پیشگام کلام جدید و دارای جامعیت علمی و عملی در همه مبانی است.

رئیس پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی عنوان کرد: این پژوهشگاه در ارائه اندیشه کلامی بزرگان پیش قدم بوده و در ادامه فعالیت ها موسوعه شیخ بهایی را  نیز در سال آینده رونمایی خواهد کرد.

منبع:خبرگزاری حوزه

12:011396/10/28
تعداد بازدید: 610
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دبيرخانه كنفرانس‌هاي بين‌المللي
مجری سایت : شرکت سیگما