تبلیغات


























 
اخبار دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
1400/2/20 دوشنبه رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان مطرح کرد؛ لزوم ترویج گناه پنداری و جرم انگاری نسبت به سقط جنین در جامعه/ انگاره های غلط، عامل مهم سقط جنین رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به آثار سوء فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سقط جنین، کاهش و نامتوازن شدن جمعیت در جامعه را از آثار سوء این پدیده قبیح دانست و با تأکید بر لزوم پرداختن به حکم فقهی آن در برابر تصور راهکار رفع مشکل نسبت به سقط گفت: انگارهای غلط نقش مهمی در سقط جنین در جامعه ما دارند و باید بر روی گناه پنداری و جرم انگاری سقط در فرهنگ جامعه کار کنیم.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی، در نشست «چالش های فقهی، پزشکی و اخلاقی غربالگری جنین ها» که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه کسی که کار قبیح را رویه می کند و عادی سازی و قبح زدایی می کند، ده ها میلیون نفر را ترغیب کرده است، گفت: این افراد در همه سقط های بعدی هم شریک هستند و این موضوع از اخلاق پا را فراتر می گذارد و وارد مباحث فقهی می شود.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان افزود: عمل سقط فقط برای سقط کننده و آن کسی که فرزندش را سقط می کند، نیست، بلکه این جری شدن برای همه مردم اتفاق می افتد و کم کم دامنه وسیعی از جامعه را در بر می گیرد.

وی با اشاره به طرح جوانی جمعیت در مجلس شورای اسلامی، یکی از تبعات سقط جنین را کاهش جمعیت دانست و گفت: اما این تنها اثر نیست و نامتوازن شدن جمعیت هم یکی دیگر از آثار سوء سقط جنین است.

حجت الاسلام قطبی بیان کرد: سقط جنین ممکن است در طیفی از خانواده ها کمتر و در گروه و قشر دیگر بیشتر باشد که این سبب می شود تا توازن جمعیت در میان یک قشر یا در یک شهر یا فرهنگ و خرده فرهنگ به هم بخورد که اثر اجتماعی بدی است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه سقط جنین، تبعات سوء اقتصادی هم دارد، اظهار کرد: همان هزینه دستمزد سقط، یک هزینه برای خانواده است که هیچ آورده ای ندارد و در واقع پولی را خانواده می دهد که سودی برایش ندارد، البته عوارض سوء جسمی و روحی و اجتماعی وارده بر خانم دارد که این ها در آینده سبب تحمیل هزینه های درمان بر خانواده خواهد شد.

وی با اشاره به رسمی نبودن اعداد و ارقام و آمار در زمینه سقط جنین، گفت: احتمالاً ناپایداری خانواده و آستانه سقوط آن، یکی از مهمترین علل سقط جنین باشد، که خانم می بیند که این خانواده ناپایدار نمی تواند یک بچه هم روی دست خود بگذارد.

حجت الاسلام قطبی غیر شرعی بودن باردار شدن خانم ها را یکی از علل سقط جنین معرفی کرد و ابراز کرد: البته انگاره های غلط، نظیر ناخواسته بودن بارداری هم در سقط جنین نقش دارند که خانواده ها می خواهند حتماً با آگاهی کامل از ابتدا بچه دار شوند که اشتباه است. نگرانی از هزینه های بزرگ شدن بچه و یا تربیت و آینده فرزند و مانع دانستن آمدن بچه برای پیشرفت کاری و اقتصادی والدین هم از دیگر انگاره های غلط است که در خرده فرهنگ ها به آن دامن زده شده است.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه توصیه های پزشکی غیر حکیمانه و روش های غلط غربالگری هم از دیگر انگاره های غلطی است که امروز نقش بسیار زیادی در سقط جنین در کشور ما دارد، اظهار کرد: البته آن چیزی که علم و منطق درباره آن وجود دارد را باید بپذیریم.

وی با بیان اینکه بخشی از جامعه امروز سقط جنین را راهکاری برای دفع نگرانی می داند، ابراز کرد: سیگار کشیدن خطا است، اما شاید برای مدتی فرد را آرام می کند، اما سقط جنین دارای حکم فقهی و یک امر حرام است و با آن تفاوت دارد و باید بر روی گناه پنداری و جرم انگاری سقط در فرهنگ جامعه کار کنیم.

حجت الاسلام قطبی ابراز کرد: برخی از سقط ها صرفاً یک راهکار است که بسیار نادر است و عقل هم حکم به آن می کند، اما در بیشتر موارد این جور نیست و گناه و معصیت بزرگی محسوب می شود.


مشاهده در خبرگزاری فارس
مشاهده در خبرگزاری برنا
مشاهده در پایگاه خبری تحلیلی صدای حوزه
مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز
مشاهده در پایگاه خبری ندای اصفهان





 
 
امتیاز دهی
 
 

ادامه اخبار


تعداد بازديد اين صفحه: 284
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما