شنبه 15 ارديبهشت 1403   12:16:04

( جهش تولید با مشارکت مردم )

print

فراخوان ثبت نام سلسه نشست های اکران، نقد و ایده پردازی سینما اندیشه در قم

  • خلاصه :سلسه نشست های اکران، نقد و ایده پردازی سینما اندیشه به همت میز تخصصی اسلامی سازی علوم انسانی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی در سینما اشراق قم برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی، روح الله رفیعی در گفت وگویی با اعلام این خبر گفت: سینما در دنیای امروز، به عنوان یک وسیله‌ی قدرتمند برای انتقال اندیشه‌ها، ارزش‌ها و دیدگاه‌ها به جوامع مختلف شناخته می‌شود.

وی افزود: فیلم‌های ساخته شده در جوامع غربی، با تمرکز بر موضوعات مختلف، تأثیرات عمیقی بر جوانان و نسل‌های جدید گذاشته و می‌گذارد.

رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: صاحبنظران و اندیشمندان اسلامی در برهه‌ای با استفاده از ابزارهایی که قابلیت انتقال اندیشه را داشته توانسته‌اند این امر را محقق کنند و پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) از جمله این انتقال اندیشه‌هاست و می‌شود نمونه‌های زیاد دیگری از انتقال اندیشه‌ها برشمرد و با گذشت زمان ابزارهای انتقال اندیشه اسلامی به جامعه و مردم به لحاظ کمی و کیفی پیشرفت روزافزونی داشته است.

وی اظهارداشت: اما به نظر می رسد اندیشه های ناب انقلاب و نظام جمهوری اسلامی آنگونه که شایسته و لازم است به جامعه و مردم منتقل نشده است و "سینما اندیشه" که به همت میز اسلامی سازی علوم انسانی اسلامی و معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار می شود، در صدد است در حد توان به این موضوع و خلاء موجود بپردازد.

رفیعی گفت: بکارگیری هنرمندان در استفاده از علوم انسانی اسلامی در قالب فیلم برای ارائه و تاثیرگذاری در جامعه از اهداف این دوره است، همچنین با توجه به اینکه غرب در زمینه تحمیل نظریات  خود از این روش به خوبی استفاده کرده است،  ضرورت دارد تا ما نیز با شناخت این فرآیند، مسلط به ارائه آرای نظرات علمای علوم انسانی اسلامی در قالب فیلم و نقد تفکرات و آرای باطل لیبرال باشیم.

وی بیان داشت: مدیران و کارشناسان حوزه هنر، رسانه و فضای مجازی، نویسندگان فعال و همکار در پروژه‌های مرتبط و طلاب فعال در حوزه نقد فیلم از جمله جامعه مخاطب و هدف این سلسله نشست ها هستند.

رئیس مرکز هنر و رسانه معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی اظهارداشت: در این طرح در قالب 10 جلسه اکران و ارائه فیلم با حضور اساتید ناقد خواهیم داشت و هر یک از اساتید ناقد یک فیلم را انتخاب کرده و پس از اکران، به نقد آن در قالب نشست تخصصی خواهد پرداخت.

وی عنوان داشت: این جلسه با روش پدیدار شناسانه برگزار خواهد شد؛ به این شکل که فیلم به عنوان یک پدیده (داستان، قصه، شخصیت، موضوع، پی‌رنگ و ساختار، موسیقی متن و ...) مورد بررسی قرار خواهد گرفت. 

رفیعی خاطرنشان کرد: پس از ارائه اکران و جلسه نقد، اساتید و مخاطبان دوره می توانند به ایده پردازی تولید فیلم با اندیشه اسلامی با رویکرد علوم انسانی اسلامی بپردازند و ایده پردازی به روش هنجاری انجام خواهد شد.

وی در خصوص زمانبندی این سلسه نشست ها گفت: از اول اردیبهشت تا آخر خرداد ماه هر هفته یک نشست در سالن سینمای اشراق معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات حوزه علمیه قم برگزار خواهد شد که جزئیات دقیق آن به ثبت نام کنندگان ارائه خواهد شد.

رئیس مرکز هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی گفت: دکتر مسعود معینی‌پور، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محسن الویری، دکتر رسول نوروزی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حبیب الله بابایی، دکتر سید علی‌اکبر هاشمی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر غلامرضا بهروزی‌لک، خانم دکتر زهرا روح‌اللهی امیری، حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدعلی رنجبر و حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد اولیایی از اساتید ناقد این سلسه نشست ها هستند.

وی خاطرنشان کرد: فیلم های پلتفرم، تِنِت، و عدالت برای همه، معاون، مصائب مسیح، انگل، جنگ جهانی Z، قلمرو بهشت، طلای سیاه، بارتون فینک فیلم هایی هستند که در این سلسله نشست ها اکران و به نقد گذاشته خواهند شد و برای افرادی که ساکن قم نیستند نیز، امکان استفاده از نشست های بصورت آنلاین فراهم شده است.

علاقه مندان جهت ثبت نام در این سلسه نشست ها می توانند به نشانی https://shop.eshragh.ir/film/ مراجعه کنند.

 
امتیاز دهی
 
 

نظر شما
نام
پست الكترونيک
وب سایت
متنی که در تصویر می بینید عینا تایپ نمایید
نظر
بيشتر
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما