جمعه 10 فروردين 1403   14:36:45

(مهار تورم، رشد تولید)

print

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع):

مکتب حاج قاسم سلیمانی ظرفیت های الگویی خوبی را برای انتظار پویا به جامعه اسلامی ارائه می دهد

  • خلاصه :عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: حاج قاسم سلیمانی به عنوان شاگرد مکتب امام خمینی(ره) به تعبیر مقام معظم رهبری صاحب یک مکتب بوده و می¬تواند از این جهت تداعی ها و ظرفیت های الگویی خوبی را برای انتظار پویا در عصر حاضر برای جامعه اسلامی فراهم سازد.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا بهروزی لک در سومین کرسی ترویجی با عنوان «ظرفیت های الگوی یاران قیام قم در آمادگی ظهور منجی موعود با تأکید بر سیره حاج قاسم سلیمانی» با طرح روایتی از امام موسی کاظم(ع) «رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَق‏» که بیانگر نقش و جایگاه مردم قم است، بحث را آغاز کرد و شاخصه هایی که در این روایت از ویژه قیام مردم قم آمده را منطبق با  شاخصه های یاران امامین انقلاب نظیر حاج قاسم سلیمانی به بحث گذاشت.

وی ادامه داد: حاج قاسم سلیمانی به عنوان شاگرد مکتب امام خمینی(ره) به تعبیر مقام معظم رهبری صاحب یک مکتب بوده و می‌تواند از این جهت تداعی ها و ظرفیت های الگویی خوبی را برای انتظار پویا در عصر حاضر برای جامعه اسلامی فراهم سازد.

عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع) خاطرنشان کرد: محبوبیت و خوش نامی شهید حاج قاسم سلیمانی می‌تواند تجسم معارف اسلامی و مهدوی برای جامعه منتظر باشد، بدین جهت، تلاش می‌شود شاخصه های ارائه در حدیث امام کاظم(ع) با زندگی و شخصیت فردی و اجتماعی این شهید بزرگوار تبیین شود و از این جهت راهنمای فرد و جامعه منتظر باشد.

در ادامه حجج اسلام والمسلمین حسین الهی نژاد «مدیر پژوهشکده مهدویت و آینده پژوهی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» و  محمدصابر جعفری «معاونت پژوهش مؤسسه آینده روشن» به نقد مطالب ارائه شده پرداختند.
 
امتیاز دهی
 
 

ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما