دانشگاه باقرالعلوم علیه‌السلام
             
تماس با ما
نقشه سایت
Francias
English
العربیة
صفحه اصلی
اخبار
بازدید علمی
بازدیدهای علمی- فرهنگی بنیاد ملی نخبگان


بازدیدهای علمی - فرهنگی بنیاد ملی نخبگان با هدف ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت های کلان و مؤثر در کشور و ارتقای خودآگاهی ملّی و حس دلبستگی به میهن و همچنین افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران راه اندازی شده است. بنیاد ملی نخبگان به عنوان یک نهاد سیاستگذار در حوزه نخبگان است، این فعالیت با همکاری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی -مرکز گردشگری علمی فرهنگی دانشجویان ایران در قالب تفاهم نامه مشترک انجام می شود.

این اقدام در راستای اجرایی سازی سند راهبردی کشور در امور نخبگان؛ که بنا به توصیه مقام معظم رهبری (دام ظله) تدوین و در مهر سال 1391 به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی صورت گرفته، انجام می شود. برگزاری بازدیدها در راستای دو اقدام ملی 5-1-2 مبنی بر «ارائه مناسب و جذاب دستاوردهای فعالیت های نخبگانی با هدف ایجاد امید و انگیزه و نشان دادن فرصت و امکان انجام فعالیت های کلان و مؤثر در کشور» و اقدام ملی 5-1-3 مبنی بر « آشنا ساختن اجتماع نخبگانی با جاذبه های طبیعی، زیارتی، فرهنگی و اجتماعی کشور به منظور ارتقای خودآگاهی ملّی و حس دلبستگی به میهن و همچنین افزایش آگاهی از خدمات متقابل اسلام و ایران با تأکید بر جایگاه بی بدیل اسلام در شکل دهی به هویت ایرانی و ارتقای تمدن ایران» صورت گرفته است.

بازدیدها در بنیاد ملی نخبگان به دو دسته کلی تقسیم می شود که عبارتند از :

1.      بازدیدهای عمومی: این بازدیدها به  دو دسته «بازدیدهای فرهنگی» مشتمل بر بازدید از جاذبه های طبیعی، اماکن زیارتی و آثار باستانی و «بازدیدهای علمی» مشتمل بر بازدید از مراکز صنعتی، پژوهشگاهی و آزمایشگاهی تقسیم می شود.

    1. بازدیدهای تخصصی: این بازدیدها برای حوزه ‏های تخصصی برگزار می‏ شود. انتخاب افراد بازدید کننده کاملاً هدفمند صورت می‏ گیرد. این بازدیدها با هدف به کارگیری نخبگان و استعدادهای برتر در مراکز در نظر گرفته شده، آشنایی آن ها با دستاوردهای علمی کشور و همکاری مشترک با این مجموعه ها برگزار می شود. دیدار با مدیران ارشد برای بیان مسائل و مشکلات، مطرح کردن اولویت‏ های پژوهشی مراکز مورد بازدید و ارتباط مستمر نخبگان و مستعدین با این مراکز بخشی از اهداف برگزاری این نوع از بازدیدها است.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دانشگاه باقرالعلوم (عليه السلام)
مجری سایت : شرکت سیگما