فهرست
تبليغات

  

خبرها
شهاب سنگ
پاسخ به شبهاتی در ارتباط با علائم آخر زمان/ آیا برخورد شهاب سنگ با زمین جزو علائم ظهور است کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در ارتباط با یکی از شبهات این روزهای فضای مجازی با عنوان برخورد شهاب سنگ با زمین به عنوان یکی از علائم ظهور توضیحاتی ارائه کرده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل ازخبرگزاری مهر، جواد حیدری در گفت و گوییدر ارتباط با ادعای برخورد شهاب سنگ با زمین و ارتباط دادن آن با یکی از نشانه‌های ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف توسط برخی افراد اظهار داشت: برخی در این ارتباط حتی به این مطلب اشاره داشته‌اند که کعب‌الاحبار هم در روایتی که در کتاب «الفتن» آمده است از سقوط این شهاب سنگ سخن گفته و اینکه افراد زیادی در زمین در آن دوران از دنیا می‌روند.

نکاتی در ارتباط با باور کردن یا نکردن شایعات

وی با اشاره به نکاتی که باید در ارتباط با باور کردن یا نکردن این شایعات مدنظر قرار گیرد، افزود: در این ارتباط در وهله نخست باید به سخن کارشناسان این حوزه توجه کنیم، در ارتباط با شایعه برخورد شهاب سنگ با زمین نیز حامد پور خرسندی کارشناس حوزه ستاره‌شناسی، زمین‌شناس و متخصص شهاب‌سنگ از بخش زمین‌شناسی دانشگاه بروکسل بلژیک، صحبت‌های جالبی داشته است و اساساً این مطلب را رد کرده است.

کارشناس کلام و عقاید نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی اصفهان تاکید کرد: پور خرسندی در این ارتباط نزدیک شدن سیارک‌ها به زمین را یک امر عادی بیان کرده و در رابطه با سیارکی که در فضاهای مختلف از آن صحبت می‌شود چنین گفته است که ««این سیارک یکی از ۲۰ هزار سیارکی است که در شرایط مشابهی قرار دارند و نسبت به میلیون‌ها سیارک دیگر، به زمین نزدیک‌تر هستند اما این به معنای خطرناک بودن‌شان نیست.


رد ادعای برخورد شهاب سنگ با زمین توسط کارشناسان نجوم

وی اضافه کرد: مطابق صحبت‌های این متخصص شهاب‌سنگ، در برخی گزارش‌ها برای هیجان‌دادن به داستان، سناریوهای احتمالی بعد از برخورد سیارک با زمین را با آب و تاب تعریف می‌کند در حالی که، وقتی قرار نیست چنین برخوردی صورت بگیرد، بررسی سناریوهای مربوط به آن لزومی ندارد»

کارشناس کلام و عقاید نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی اصفهان تصریح کرد: مطابق نظر کارشناسان این امر احتمال برخورد این سیارک‌ها، دست‌کم تا صد سال آینده صفر است و هیچ خطری از جانب آنها زمین را تهدید نمی‌کند.»

وی اضافه کرد: بر این اساس پس از بررسی کارشناسانه موضوع متوجه این نکته می‌شویم که برخورد سیارک خطرناک با زمین اساساً کذب است و متأسفانه در ترجمه‌ی متن منتشر شده از طرف ناسا، توسط برخی فرصت طلب، دست کاری و تحریف اتفاق افتاده است.


تطبیقات غلط و خطرناک برای امیدوار کردن مردم به ظهور!

حیدری با اشاره به ربط دادن برخورد شهاب سنگ با علائم ظهور به ویژه در شرایط حساس روحی این روزهای مردم بیان داشت: برخی افراد برای امیدوار کردن مردم به نزدیکی ظهور، دست به تطبیقات غلط و خطرناکی می‌زنند که نتیجه‌ی آن چیزی جز نا امید کردن مردم نیست.

وی با اشاره به اینکه در متن مذکور، به روایتی از کعب الاحبار در کتاب الفتن اشاره شده است اما در حقیقت این فراز از کتاب به هیچ وجه روایت نبوده و مطلبی است که تنها «کعب الاحبار» آن را بیان داشته است و از این نظر برای ما هیچ ارزش و جایگاهی ندارد.


امام محمد باقر علیه السلام «کعب الاحبار» را فردی دروغگو معرفی کرده است

کارشناس کلام و عقاید نمایندگی مرکز ملی پاسخگویی اصفهان تاکید کرد: باید دقت کنیم که شخص «کعب الاحبار» فردی یهودی است که در زمان یکی از خلفا، ادعای مسلمان شدن کرده است اما امام محمد باقر علیه السلام وی را فردی دروغگو معرفی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه برای اثبات برخورد سیارک به عنوان یکی از نشانه‌های ظهور، سعی در تطبیق این امر بخشی از سوره «الطارق» داشته‌اند که این امر هیچ گونه مستندی ندارد و صرفاً ادعا محسوب می‌شود.

حیدری تاکید کرد: باید دقت کنیم که در تفسیر کلمه طارق در قرآن اسمی از شهاب سنگ برده نشده است بلکه تفسیر این کلمه در ادامه در آیه بعد همان سوره طارق با تعبیر «النجم الثاقب» یعنی ستاره درخشان آمده است.


تطبیق بدون سند برخی حوادث با نشانه‌های ظهور امری خطرناک است

وی با تاکید بر اینکه برخورد سیارک با زمین ادعای باطلی است، تصریح کرد: تطبیق برخی حوادث با نشانه‌های ظهور بدون داشتن مستندات یقینی و بدون تأیید علمای ربانی امری خطرناک تلقی می‌شود که از مصادیق آن خبر کعب الاحبار در کتاب «الفتن» است.

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالت دینی ابراز داشت: در این ایام که متأسفانه تنور شایعات و خرافات، گرم‌تر از همیشه است، باید بیاموزیم که برای هر ادعایی، «سند» مطالبه کنیم و هیچ مطلب بی سندی را نپذیریم و به دیگران منتقل نکنیم همانگونه که شیخ‌الرئیس بوعلی سینا گفته است که «کسی که مطلبی را بدون بینه و دلیل بپذیرد، از فطرت انسانی خود تبعیت نکرده است.»


مشاهده در خبرگزاری مهر
 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1109
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما