فهرست
تبليغات

  

خبرها
زیارت عاشورا
تاثیر قرائت زیارت عاشورا بر درمان بیماری‌ها در آیینه روایات/آثار تربت امام حسین (علیه السلام) کارشناس مرکز ملّی پاسخگویی به سوالات دینی در ارتباط با تاکید ائمه اطهار بر قرائت زیارت عاشورا برای درمان بیماری ورفع غمها توضیحاتی ارائه کرده است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، میثم یاسا در گفت و گویی با توجه بر سفارش ائمه اطهار به خواندن زیارت امام حسین(علیه السلام) (زیارت عاشورا) برای درمان بیماری‌ها و رفع مشکلات و غم‌ها اظهار داشت: به یقین یکی از راههای ایجاد ارتباط با هر یک از ائمه هدی زیارت آن بزرگواران از نزدیک یا دور است و در ضمن آن زیارت می‌توان به ذکر حوائج مشروع خود از جمله شفای بیماری پرداخت و آن معصوم را واسطه بین خود و خدا قرار داد و طلب شفاعت نمود.

تاکید ویژه ائمه بر مداومت بر خواندن زیارت عاشورا

وی با اشاره به تاکید بر قرائت زیارت عاشورا در روایات مختلف تاکید کرد: در روایات نسبت به مداومت بر خواندن زیارت عاشورا تاکید خاصی شده و آثارو برکات بسیاری برای آن ذکر شده است.

کارشناس مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی با اشاره به حدیثی از امام صادق(علیه السلام) در این ارتباط بیان داشت: در این روایت امام صادق(علیه السلام) خطاب به صفوان می فرماید که زیارت عاشورا را بخوان و بر آن مواظبت کن، به درستی که من چند خیر را برای خواننده آن تضمین می کنم، اول زیارتش قبول شود، دوم سعی و کوشش او مشکور باشد، سوم حاجات او هرچه باشد از طرف خداوند بزرگ برآورده شود و ناامید از درگاه او برنگردد زیرا خداوند وعده خود را خلاف نخواهد کرد.


خواندن زیارت عاشورا به قصد شفای مریض و رسیدن به حاجت مفید و موثر است

وی با تاکید بر این مطلب که خواندن زیارت عاشورا به قصد شفای مریض و رسیدن به حاجت مفید و موثر است، ابراز داشت: یکی از روش های ختم زیارت عاشورا برای رفع حوائج مانند شفای مریض، چله زیارت عاشورایی است که مرحوم آیت‌الله میرزا عبدالکریم حق‌شناس آن را توصیه نموده اند و با جستجویی ساده در اینترنت خواهید توانست دستورالعمل ایشان را به دست بیاورید.

یاسا با تصریح بر این نکته مهم که در کنار زیارت امام حسین(علیه السلام)، استفاده از تربت قبر شریف ایشان برای شفا یافتن بسیار مورد تاکید است، ابراز داشت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در این ارتباط می‌فرمایند که بدانید که اجابت دعا، زیر گنبد حرم او (امام حسین علیه السلام) و شفاء در تربت او قرار داده شده است.


آداب استفاده از تربت امام حسین (علیه السلام)

وی با اشاره به اینکه آداب استفاده از تربت در کتاب آثار و برکات تربت امام حسین(علیه السلام) نوشته سیدحسن سیدی و مفاتیح الجنان نقل شده است، بیان داشت: در این ارتباط باید دقت کنیم که فرد باید اعتقاد به شفاء بودن تربت داشته باشد، و به قصد شفا تربت را بخورد؛ تربت را با وضو بردارد و آن را سبک نشمارد و در ظروف یا مکان های نامناسب نگذارد.

به گزارش مهر، هم‌وطنان و هم استانی های عزیز می توانند شبهات و سوالات دینی خود را در ذیل این مطلب با ما در میان بگذارند تا در طرح « سه شنبه ها با پاسخگویی به سوالات و شبهات دینی» خبرگزاری مهر و در گفت و گو با کارشناسان دینی آنها را پاسخ گو باشیم.


مشاهده در خبرگزاری مهر

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 1547
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما