اشراق
برگزاری شب شعر جشنواره «اشراق» ویژه شعرای حوزه علمیه خراسان درفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با همکاری اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، شب شعر جشنواره «اشراق» ویژه شعرای حوزه علمیه مشهد در این شهر مقدس برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، این محفل ادبی به مناسبت برگزاری ششمین جشنواره بین‌المللی شعر حوزه «اشراق» با حضور جمعی از شعرای حوزوی مشهد و خوانش شعرهای آیینی در قالب‌های مختلف، در دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در جوار حرم مطهر رضوی اجرا شد.

علی مقدم، سید حسن مبارز، اعظم صباغ‌خور، سید فضل‌الله قدسی، سید ابوالفضل مبارز، عاطفه جعفری، علی عدالتیان، حسین میرزایی، خدیجه خوشکار، مسعود یوسف‌پور، سعیده کرمانی، علی‌اصغر دلیلی صالح، غلامحسین زنگویی، علی اکبر آل‌طاها، محمدعلی صفری ‌زرافشان و سید ابوطالب مظفری، از جمله شاعرانی بودند که در این محفل ادبی شعرهای خود را قرائت کردند. سید حسین سیدی نیز به عنوان مجری برنامه در این شب شعر حضور داشت.

محمدجواد استادی رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص این شب شعر اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اساسی دفتر تبلیغات اسلامی در کنار حوزه‌های مهمی همچون آموزش، پژوهش و تولید اندیشه که کارکردهای اصلی این دفتر به شمار می‌آید، استفاده از زبان هنر برای تبلیغ مفاهیم دینی است.

وی ادامه داد: در واقع دفتر تبلیغات اسلامی مسئله استفاده از این علوم و معارف تولید شده و ترویج آن‌ها در جامعه برای استفاده عموم را رسالت خود می‌داند. همچنین این امر در راستای لبیک به دعوت مقام معظم رهبری است که همین امسال نیز چند ماه پیش در فرمایشات خود به تحول در در روش‌های تبلیغ دینی تأکید داشتند.

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: در واقع دفتر تبلیغات اسلامی سال‌هاست رویکرد استفاده از زبان هنر و ادبیات را برای فرآوری مفاهیم دانشی به حوزه‌های محسوس برای عموم مردم آغاز کرده است و به همت آن جشنواره‌ها، انجمن‌ها، رویدادها و تولیدات مختلف در رشته‌های گوناگون پیگیری می‌شود.

وی از شعر به عنوان یکی از زبان‌های هنری با قدمت دیرینه در حوزه‌های علمیه نام برد و گفت: طیف وسیعی از علما و اندیشمندان حوزوی ما در طول تاریخ به هنر شعر پرداختند و حوزه علمیه خراسان و مشهد نیز به دلیل قدمت ادبی که دارد و همچنین ارزش بسیاری که ادبیات در خود حوزه علمیه خراسان دارد، همواره یک پایگاه جدی تولید شعر و ترویج مفاهیم دینی به زبان شعر بوده است.

استادی با اشاره به این‌که برگزاری جشنواره شعر اشراق نیز یکی از رویکردهایی است که دفتر تبلیغات اسلامی امسال دنبال کرده است، بیان کرد: مجموعه شعرای حوزوی سراسر کشور آثار خود را به این جشنواره ارسال کردند و آیین پایانی آن نیز با تقدیر از شعرای حوزوی برگزیده، در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

وی گفت: این اداره همزمان با برگزاری جشنواره شعر اشراق و با توجه به تفاهم‌نامه منعقد شده با مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی(مؤسسه‌ای که فعالیت‌های خود را حول محور مکتب هنر رضوی و ترویج مفاهیم رضوی قرار داده است) و همچنین اشتراک میان این دو مجموعه، بر آن شد با همکاری این مؤسسه، نشست شعری را با محوریت شعر آیینی به ویژه شعر رضوی با حضور شعرای حوزه علمیه مشهد برگزار کند.

رئیس اداره فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تأکید بر این‌که این نشست شعر به عنوان مقدمه‌ای بر رویداد پایانی جشنواره شعر اشراق در قم در این دفتر برپا شد، افزود: امیدوارم در آیین پایانی جشنواره نیز شاهد درخشش شعرای حوزوی باشیم که در حوزه مفاهیم رضوی نیز فعالیت می‌کنند.
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر

























کلیه حقوق این سایت در اختیار دفتر تبلیغات اسلامی شعبه خراسان رضوی می باشد


 

 

   
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم (شعبه خراسان رضوي)
مجری سایت : شرکت سیگما