صفحه اصلی | عضویت در خبرنامه | معرفی دفتر | پیوندها |  ارتباط با ما

 

 
 

 

 
 
       

English

العربیه

ویژه نامه

پیام روز

همایش ها

نظرسنجی

 

دوشنبه 2 خرداد 1390
معاونت فرهنگي و تبليغي دفتر تبليغات اسلامي

دفتر تبليغات اسلامي در بدو شكل‌گيري و تأسيس در ماه‌هاي پس از پيروزي انقلاب در نخستين گام نسبت به جذب و اعزام مبلغ به مناسبت‌هاي مختلف همت گمارد و از آغاز، امر خطير تبليغ دين در تمامي دوران فعاليت دفتر بعنوان فعاليت سترگ و ماندگار جزو مأموريت‌هاي اصلي دفتر تبليغات اسلامي بوده است.
اعزام هزاران مبلغ به جبهه ها در دوران دفاع مقدس از افتخارات اين بخش مي‌باشد.
اين مجموعه با بهره‌مندي از سرمايه انساني منحصر به فرد نزديك به 30 هزار مبلغ از طلاب و فضلاي حوزه‌هاي علميه قم، مشهد و اصفهان و برخورداري از 30 سال تجربه در مديريت منابع انساني تبليغ و امور تبليغي، هم اكنون در 150 روز پوشش تبليغي در سال با بيش از 30 هزار نفر اعزام در 16 مناسبت تبليغي، حدود 550 هزار نفر روز فعاليت تبليغي در سال انجام مي‌دهد.
برگزاري صدها همايش و نشست علمي و كاربردي براي مبلغان، برگزاري جشنواره ساليانه برترين‌هاي تبليغ در قم، مشهد و اصفهان انجام پروژه‌هاي مطالعاتي در راستاي فعاليت‌هاي فرهنگي و تبليغي، حمايت از ايده‌هاي نو و ابتكاري مبلغين، جمع‌آوري اطلاعات جامع مبلغان، تهيه و انتشار 6 نشريه فرهنگي ترويجي «پيام زن»، «پاسدار اسلام»، «معارف اسلامي»، «سنجاقك»، «پوپك»، «سلام بچه‌ها» و تدوين و نشر محتواي تبليغي در قالب كتاب و جزوات «ره‌توشه راهيان نور» در مناسبت‌هاي تبليغي بخشي از خدمات دفتر در امور فرهنگي و تبليغي است.
اين بخش هم‌اكنون با استفاده از ابزارها و شيوه‌هاي نوين، توجه به فرهنگ‌سازي، مقابله با جريان هاي انحرافي و ارتقاء اثربخشي و هوشمند‌سازي فعاليت‌هاي تبليغي را مورد اهتمام قرار داده و با تمركز بر نقش تأمين مبلّغ توانمند و محتواي پيام در چرخه فعاليت‌هاي تبليغي، حركت به سوي تبليغ تخصصي در ابعاد «موضوع، مخاطب و روش» و گسترش عرصه هاي تبليغ را سرلوحه برنامه هاي خود قرار داده است.
سايت رسمي اين معاونت www.balagh.net مي باشد.
 
ادارات كل، مراكز و بخش‌هاي وابسته به معاونت فرهنگي و تبليغي عبارتند از:
 
اداره كل امور مبلغان
اين اداره كل وظيفه تشكيل پرونده، جذب و اعزام مبلغين (برادران و خواهران) و هماهنگي و بسترسازي لازم در اين عرصه و پشتيباني از فعاليت‌هاي تبليغي را با 3 اداره «ساماندهي امور مبلغان»، «اعزام مبلغان» و «امور مبلغان-واحد خواهران-» برعهده دارد.
تشكيل نزديك به سي هزار پرونده تبليغي، اعزام صد هزار مبلغ در مناسبت‌هاي تبليغي، تشكيل بيش از 100 گروه تبليغي، مكانيزه كردن سيستم اعزام، ساماندهي پرونده‌هاي تبليغي با رويكرد تبليغ تخصصي و اعزام نخبگان تبليغ بخشي از خدمات اين اداره كل مي‌باشد.
 
دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي فرهنگي و تبليغي
اين اداره كل متشكل از گروه‌هاي «مطالعات فرهنگي و منطقه‌اي»، «تكنولوژي تبليغ» و «برنامه‌ريزي و ارزيابي» مي‌باشد.
ساماندهي پژوهش‌هاي مرتبط با تبليغ، شناسايي موضوعات و طرح‌هاي پژوهشي مرتبط با تبليغ، بهينه‌سازي روش‌هاي تبليغ سنتي، زمينه‌سازي و طراحي روش‌هاي نوين تبليغي، حمايت از ايده‌هاي نو و ابتكارات جديد تبليغي، برنامه‌ريزي و ارزيابي فعاليت‌هاي تبليغي و تهيه آيين‌نامه‌ها و گزارشات مربوط به معاونت فرهنگي و تبليغي بخشي از وظايف اين اداره كل مي باشد.
بررسي و تدوين نظام جامع تبليغ ديني، آسيب‌شناسي محتواي تبليغ، بررسي شيوه‌هاي تبليغ غيرمستقيم و رسانه‌اي، جريان‌شناسي فرهنگ معاصر، احياي آداب و سنن اسلامي،‌تدوين منشور و نظام جامع تبليغ، نظام‌واره فرهنگي، برگزاري 2 فراخوان طرح‌هاي ابتكاري در حوزه تبليغ ديني و تقدير از طرح‌هاي منتخب، اصلاح نظام‌هاي تبليغ و طبقه بندي مبلغان، تدوين مهارت‌هاي تبليغي، تدوين كلي نظام تبليغ مجازي، طرح تبليغ رسانه‌اي، هنري و نوشتاري بخشي از خدمات اين اداره كل مي باشد.
 
مديريت اطلاع رساني و مشاركت‌هاي فرهنگي
اين مديريت به منظور پوشش دادن فعاليت‌هاي تبليغ و اطلاع‌رساني به جامعه، مستند سازي اعزام‌ها، برنامه‌ريزي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي، نشست‌ها و همايش‌هاي علمي و كابردي براي مبلغين، برنامه‌ريزي جهت اجراي طرح سامانه مديريت تبليغات اسلامي (سمتا)، برقراري تعامل با سازمان‌‌هاي مختلف، برگزاري صدها همايش و نشست علمي و كاربردي براي مبلغان، ارتباط و خدمات مشاوره‌اي به گروه‌هاي تبليغي، برگزاري مسابقات علمي راهيان نور،زمينه‌سازي بهره‌گيري از تكنولوژي اطلاعات و ارتباطات (ICT) در امر تبليغ و توسعه و تبليغ مجازي و سرويس‌دهي و پشتيباني مبلغان در امر تبليغ مجازي و ... گوشه‌اي از خدمات اين مديريت مي‌باشد.
 
 مركز فرهنگي و هنري
اين مركز از گروه‌هاي «محصولات فرهنگي»، «آفرينش‌هاي هنري حوزه» و «آفرينش‌هاي ادبي حوزه» با هدف بسترسازي براي تبليغ مؤثر و فراگير با استفاده از ابزار هنري تشكل گرديده است.
آماده سازي و تبديل فيلم نشست‌هاي تخصصي، تشكيل جلسات با طلاب هنرمند، پيگيري و سفارش مقالات ادبي و هنري، گردآوري مقالات مرتبط با بهره‌گيري از هنر در تبليغ و ارائه راه‌كارهاي هنري در تبليغ ديني و ... بخشي از خدمات اين مركز مي باشد.
 


بيشتر بخوانيد :                                                                      
 
امتیاز دهی
 
 

 
 
 

صفحه خانه   |   بانک اطلاعات   |   خدمات الکترونیک   |   محصولات فرهنگی   |   پایگاه های وب    |   روابط عمومی

 

www.dte.ir

Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما