پنجشنبه 9 فروردين 1403   11:30:27

(مهار تورم، رشد تولید)

print

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تأکید کرد:

ضرورت ایجاد تعامل قوی میان اعضای هیئت علمی

  • خلاصه :رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با بیان این که کار فردی مطلوب نیست، گفت: ما هیئت علمی را می پسندیم که در تعامل و گفت و گو با همکاران خود باشد و افکارش در خلأ شکل نگیرد، در گروه علمی خودش مشارکت فعال داشته باشد، در نقد و ارزیابی و بررسی پروژه مشارکت کند.
به گزارش پایگاه خبری دفتر تبلیغات اسلامی ( تبلیغ نیوز )، حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رییس پژوهشکده اسلام تمدنی که با حضور رییس و مدیران این دفتر و حضور وبیناری رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با تقدیر از تلاش های سید مصطفی احمدزاده «مدیرکل سابق پژوهش دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و رییس سابق پژوهشکده اسلام تمدنی» اظهار داشت: باید به سمت کارهایی حرکت کنیم که کلان پروژه هستند و افراد به صورت تک نفره در خارج از پژوهشکده از عهده آن برنیایند.

وی گفت: ما به سمت پروژه هایی خواهیم رفت که گروه، سازمان و مشارکت اعضای هیئت های علمی نقش لازم را داشته باشد، یعنی اگر پروژه ای منتشر شد، ما خیالمان راحت باشد که تمام اعضای هیئت علمی در آن ایفای نقش کرده اند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، فقه شهر و شهر نشینی را یکی از موضوعات کاربردی دانست که توسط پژوهشکده اسلام تمدنی پیگیری شده است، تصریح کرد: از جمله کارهای خوب در این مدت، فقه شهر و شهر نشینی و الهیات شهر و شهر نشینی است که در آن بسته های فعالیت تولید می شود که ذیل آن پروژه های پژوهشی، مجله، همایش، درس گفتارها و کرسی های ترویجی و تخصصی شکل گرفت.

وی، حوزه تفسیر اجتماعی قرآن با رویکرد جامعه سازی و اسلام تمدنی را نیز از این موضوعات ارزشمند برشمرد و افزود: امیدواریم این موضوعات در پژوهشکده اسلام تمدنی تبدیل به یک بسته فعالیت بشود که ذیل این موضوعات نیز پروژه های پژوهشی، مجله، همایش، درس گفتارها و کرسی های ترویجی و تخصصی تعریف شوند؛ زیرا خود بحث تفسیر اجتماعی قرآن هم می تواند رویکرد جامعه سازی و هم رویکرد دولت سازی داشته باشد؛ همچنین پروژه مردم سالاری دینی را هم می توان به مرور بسته فعالیت برای آن تعریف نمود؛ در ذیل پروژه مردم سالاری دینی بحث دولت مطرح می شود که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره فرمودند.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی اظهار داشت: اگر بسته فعالیت را مورد توجه قرار دهیم، باعث می شود که هیئت علمی ما یک نشاط علمی پیدا کنند، و از خسته کننده بودن پروژه های متن محور کاسته می شود و زمانی که این موضوعات به صورت بسته باشد که هم مقاله، هم کارگاه و هم درس گفتار و...، خروجی های مختلف گرفته می شود، نشاط بیشتر می شود.

وی گفت: پیشنهاد می شود در هر گروه یک فعالیت کلان داشته باشیم و به مرور همایش، مجله، کرسی، نشست، درس گفتار و... ذیل همان فعالیت می رود و اعضای گروه در به نتیجه رسیدن همان فعالیت مشارکت می کنند.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پایان با تأکید بر ضرورت کارگروهی و مطلوب بودن پژوهش های جمعی و مشارکت علمی تصریح کرد: از نظر ما کار فردی مطلوب نیست و ما هیئت علمی را می پسندیم که در تعامل و گفت و گو با همکاران خود باشد و افکارش در خلأ شکل نگیرد، در گروه علمی خودش مشارکت فعال داشته باشد، در نقد و ارزیابی و بررسی پروژه مشارکت کند.

وی خاطرنشان کرد: در خراسان ظرفیت های قوی علمی داریم و امیدواریم در دوره جدید شاهد تلاش های بیشتر و رو به ارتقائی در این عرصه ها باشیم؛ همچنین، معتقدم قطب فعالیت هنر و ادبیات خود را باید در پژوهشکده اسلام تمدنی قرار بدهیم و جدی تر از گذشته فعالیت کنیم.
 
امتیاز دهی
 
 

آرشیو
ravabet.omomi@dte.ir
۰۲۵-۳۱۱۵۲۷۲۷ (مدیریت پرتال)
۰۲۵-۳۱۱۵۰۰۰۰ (تماس با ما)
025-31155614
ایران قم میدان شهداء
بيشتر
خانه | بازگشت |
Guest (PortalGuest)

پورتال اطلاع رسانی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
مجری سایت : شرکت سیگما