در مراسم پایانی بیستمین همایش کتاب سال حوزه؛ کتاب «تفسیر قرآن با قرآن در آینه روایات» به عنوان اثر علمی پژوهشی مورد تحسین انتخاب شد کتاب «تفسیر قرآن با قرآن در آینه روایات» نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی مدبر، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم اسلامی به عنوان «اثر علمی پژوهشی مورد تحسین» در بیستمین همایش کتاب سال حوزه شناخته شد.
به گزارش «پرتال جامع علوم و معارف قرآن» در مراسم پایانی بیستمین همایش کتاب سال حوزه، کتاب «تفسیر قرآن با قرآن در آینه روایات»  نوشته حجت الاسلام والمسلمین علی مدبر، عضو هیئت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن در بخش تفسیر و علوم قرآن به عنوان «اثر علمی پژوهشی مورد تحسین» شناخته شد.

تفسیر قرآن با قرآن از شیوه ها و منهج های تفسیری قرآن کریم است که شئون و ابعادی گوناگون دارد؛ مانند مبانی و زمینه ها، ادلّه و مؤیّدات، انواع و گونه ها، شبهات، فرایند و قواعد و آثار و ثمرات.
جلد نخست این کتاب شئون و ابعاد یاد شده را در هفت بخش از منظر روایات معصومان (علیهمالسلام) بررسی میکند و دومین جلد آن دربردارندۀ بخش هشتم با عنوان «جایگاه روایات در فرایند تفسیر قرآن با قرآن» است که مبحثی بسیار مهم در روششناسی قرآن کریم به شمار میآید.
کتاب«تفسیر قرآن با قرآن در آینه روایات» در زمستان 1396 توسط انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شده است.



 
منبع: تولید محتوای پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, حجت الاسلام والمسلمین علی مدبر, پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن, اثر علمی پژوهشی مورد تحسین
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1515
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما