پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کتاب«توحید و انسان کامل در قرآن» این کتاب تک نگاشتِ مقاله «توحید و انسان کامل در قرآن» از دائره المعارف قرآن کریم است که نگارش آن از قواعد و شیوه های دایره المعارفی پیروی می کند. در فصل اول این کتاب به موضوع توحید و فصل دوم به مبحث مورد انسان کامل پرداخته شده است. کتاب«توحید و انسان کامل در قرآن» به قلم حسن رمضانی عضو هیأت علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر شد.
به گزارش پرتال جامع علوم و معارف قرآن، در معرفی این کتاب آمده است: توحید اصل علوم، سرّ معارف، مایه دین، بنای مسلمانی و فارق دوست از دشمن است. هر طاعتی بدون توحید، بی ارزش و سرانجام آن تاریکی است. قرآن ناب ترین توحید را همراه با تمام مؤلفه ها، لوازم و آثارش در دسترس جامعه بشریت نهاده و آنان را به این شاهراه هدایت می کند. و نیز در میان انسان ها، انسان کامل تنها مظهری است که با توجه به قابلیت بالا و لیاقت ذاتی و امداد حق تعالی توانسته است اصل بنیادین توحید را به معنای حقیقی آن در خود به منصه ظهور برساند و بدین گونه دیگر انسان ها را از این حقیقت و آثار و برکاتش بهره مند سازد. 
این کتاب تک نگاشتِ مقاله «توحید و انسان کامل در قرآن» از دائره المعارف قرآن کریم است که نگارش آن از قواعد و شیوه های دایره المعارفی پیروی می کند. در فصل اول این کتاب به موضوع توحید و فصل دوم به مبحث مورد انسان کامل پرداخته شده است.

کتاب «توحید و انسان کامل در قرآن» در 148 صفحه، از سوی انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی منتشر و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
 
منبع: اداره نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
http://shop.isca.ac.ir/hikashop-menu-for-brands-listing/product/894-D8AAD988D8ADDB8CD8AF-D988-D8A7D986D8B3D8A7D986-DAA9D8A7D985D984-D8AFD8B1-D982D8B1D8A2D986 کلمات کليدي
معرفی آثار, آثار علمی پژوهشکده فرهنگ و معارف قران
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 804
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما