با حضور رؤسای پژوهشگاه‌های علوم اسلامی برگزاری جلسه تعامل پژوهشگاه‌های علوم اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جلسه تعامل و همکاری پژوهشگاه‌های علوم اسلامی حوزوی قم با حضور رؤسای پژوهشگاه‌های علوم اسلامی، معاونان و برخی از مدیران پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک‌زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ضمن خیرمقدم به روسای پژوهشگاه‌های علوم اسلامی حوزوی قم بیان داشتند: برگزاری این جلسات موجب وفاق و همدلی بین مراکز علمی حوزوی و آگاهی از طرح¬های پژوهشی مراکز پژوهشی حوزوی خواهد شد.
ایشان در ادامه جلسه، با بیان اهم فعالیت¬ها و عملکرد پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی فرمودند: یکی از رویکردهای دفتر تبلیغات اسلامی در سال¬های اخیر، رویکرد مسئله محوری و قطبی است که از سال 1393 در چهار محور و قطب، تمام فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، تبلیغی، رسانه‌ای و هنر دفتر تبلیغات اسلامی قرار گرفته است که این محورها و قطب¬ها عبارتند از: 1. قطب تعمیق ایمان دینی و مقابله با جریان‌ها و فرق انحرافی 2. قطب بنیادهای نظری و نظام متقن علوم اسلامی و انسانی 3. قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی 4. قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران، که هر یک از این قطب‌ها، جهت بررسی مسائل مربوطه، میزهایی دارد که به بررسی آن مسایل می‌پردازد.
ایشان در ادامه جلسه بیان داشتند: بر اساس این محورها و قطب¬های چهارگانه، اولویت‌های پژوهشی پژوهشگاه انجام می‌شود به گونه ای که حتی نشریات پژوهشگاه هم براساس رویکرد قطبی فعالیت دارد تا بتواند برخی از معضلات و مشکلات  جامعه را با انجام پژوهش های راهبردی و مسئله محوری کاهش دهد. 
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین در مورد رویکرد جدید پژوهشگاه در انتشار نشریات به زبان¬های عربی و انگلیسی با توجه به ضرورت عرضه علوم و معارف اسلامی برای غیر فارسی¬زبانان نیز توضیحاتی بیان داشتند و در ادامه فرمودند: موسوعه‌نگاری نیز از طرح¬های کلان و تخصصی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی است که پژوهش و تحقیق آن در مرکز احیای آثار اسلامی پژوهشگاه انجام می¬شود.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر لک‌زایی هم‌چنین توضیحاتی در مورد پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی بیان کردند و فرمودند: جهت تسهیل فعالیت پژوهشی محققین و ثبت اطلاعات مربوط به علوم اسلامی، پایگاه مدیریت اطلاعات علوم اسلامی شکل گرفت و لذا پژوهشگران علوم اسلامی جهت انجام پژوهش¬های خود، ضرورت دارد که به این پایگاه مراجعه کند تا صرفه‌جویی مناسب در وقت محققان و پژوهشگران ‌شود. (لازم به ذکر است که این پایگاه در طی دو سال به عنوان پایگاه برتر جهت دریافت نامزد جهانی معرفی شده است.)
در ادامه جلسه روسای پژوهشگاه‌های علوم اسلامی حوزوی قم ضمن عرض تبریک به حجت¬الاسلام والمسلمین دکتر لکزایی جهت انتخاب به عنوان نظریه¬پرداز برتر کشور در یازدهمین جشنواره بین¬المللی فارابی، از میزبانی ایشان و تلاش¬های علمی پژوهشگاه تشکر کردند و پیشنهاداتی را از قبیل تدوین سامانه پژوهشی مراکز پژوهشی حوزوی، و  برنامه¬ریزی جهت بازدید وزیر و معاونین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مراکز پژوهشی حوزوی را مطرح کردند.
لازم به ذکر است در این جلسه، حجت¬الاسلام والمسلمین دکتر نگارش رییس پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(علیه‌السلام)، حجت¬الاسلام والمسلمین دکترحکیمیان رییس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، حجت-الاسلام والمسلمین دکتر برنجکار مشاور عالی و قائم مقام رییس پژوهشگاه قرآن و حدیث، حجت-الاسلام والمسلمین بهرامی رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علومی اسلامی ومسئول مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه و حجت¬الاسلام والمسلمین هاجری دبیر انجمن‌های علمی حوزه حضور داشتند.


 
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
کلمات کليدي
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی, حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 283
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما