رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده مطرح کرد؛ ریشه یابی علل فروپاشی و تزلزل نظام خانواده در تفکرات فمینیستی رئیس  پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان اینکه مسأله زن یکی از مباحث پر چالش در تقابل میان تجدد و سنت گرایی است، گفت: تجددگرایان به دنبال تحقق جریان فمینیست بوده اند و اگرچه فمینیسم به عنوان یک جریان اجتماعی و فرهنگی مطرح شده است، اما مبانی فکری آن ها برای ما بسیار پر اهمیت است. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از روابط عمومی  دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین دکتر احمدیان در مراسم رونمایی کتاب « فمینیسم و خانواده» اظهار داشت: فمینیست ها بر این باور هستند که یک ظلم تاریخی در حق زنان نسبت به مردان صورت گرفته است و زنان را دارای شرایط نامساعد می دانند و منشأ این شرایط بد را در بستر خانواده و نقش زنان در خانواده جستجو می کنند و معتقدند که  باید برای سامان دادن به این اوضاع، تلاش کرد.
وی در ادامه اظهار داشت: فمینیست ها معتقدند که عدم اشتغال زنان در خارج از منزل و وظیفه خانه داری و فرزندپروری ریشه اصلی ظلم ها در حق زنان است و نابرابری و نامساعد شدن اوضاع زنان را بسیار مرتبط با وظایف زن در خانواده می دانند و در پی اصلاح این وظایف هستند.
رئیس  پژوهشکده الهیات و خانواده ریشه بسیاری از اختلافات زوجین در خانواده ها را تفکرات فمینیستی دانست و ابراز داشت: وقتی وظایف خانه داری زن در خانواده به جای یک فضیلت اخلاقی، به عنوان یک رذیلت اخلاقی و یک امر مذموم در تفکر زنان، جا انداخته شود، آن وقت است که درگیری ها میان زن و شوهر شدت می گیرد.
وی با بیان اینکه یکی از  علت های فروپاشی و تزلزل نظام خانواده را  باید در تفکرات فمینیستی یا شبه فمینیستی جستجو کنیم، اظهار داشت: برخی برای حل اختلاف میان اسلام و فمینیسم، پای یک عنوان جعلی به نام «فمینیسم اسلامی» را به میان کشیده اند که یک ترکیب پارادوکسیکال است و مبانی آن با مبانی اسلام، همخوانی ندارد. سکولاریسم، اومانیسم و نفی وحی در این عنوان دخیل شده اند و به هیچ وجه با تعالیم اسلامی سازگاری ندارد.
حجت الاسلام و المسلمین احمدیان افزود: البته ما به هیچ وجه نافی ظلم ها و بی عدالتی ها در حق زنان نیستیم و با تمام قوا برای رفع این موارد تلاش می کنیم ولی راه حل در تفکرات فمینسیتی نیست.
کتاب «فمینیسم و خانواده نقد و بررسی مسائل خانواده از منظر فمینیسم با تأکید بر آراء فمینیسم اسلامی» در 416 صفحه نوشته حجت الاسلام حسن سراج زاده از اعضا هیات علمی پژوهشکده الهیات و خانواده ی پژوهشگاه علوم و فرهنگاسلامی در زمستان 1399 توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.  در این کتاب محقق محترم تلاش وافری جهت پاسخگویی و ارایه راه حل مشکلات تفکر فمینیستی انجام داده است.

 
منبع: اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده, مراسم رونمایی کتاب « فمینیسم و خانواده»
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 140
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما