دکتر لکزایی در هشتمین همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی در اصفهان مطرح کرد جهان کنونی بیش از هر زمان دیکری نیاز به اقتدا به انبیا دارد همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور استاندار اصفهان برگزار شد. به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، عباس رضایی در همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی گفت: جمهوری اسلامی ایران مهد تمدن و همزیستی توام با احترام به آزادی و وحدت پیروان ادیان الهی است و به رسمیت شناختن حقوق همه ادیان در قانون اساسی کشور، نقطه قوت و نشانه همبستگی و همدلی همه ادیان است. استاندار اصفهان افزود: آموزه های همه ادیان الهی برخاسته از فطرت و تعالیم خداوندی است و همه ادیان الهی انسان را به خدا طلبی، حق جویی، مبارزه با ظلم و ستم و مهربانی و وحدت نظری و عملی هدایت می کند.
وی با بیان اینکه اشتراکات بین ادیان الهی صرف نظر از تعدد ادیان باعث وحدت و نه اختلاف آنهاست، افزود: اعتقاد به خدا و حاکمیت خدا، نقطه ثقل همه ادیان و اشتراک همه آنهاست. 
رضایی بیان کرد: بنابراین انقلاب اسلامی، حکومت دینی است و به همه ادیان تعلق دارد و این افتخار جمهوری اسلامی است و حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی همواره در سیره نظری و عملی خود بر وحدت بین ادیان الهی تاکید داشتند. 
حجت الاسلام و المسلمین لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نیز در این همایش گفت:حضرت امام خمینی(ره) با قیام علیه استکبار مسیر جدیدی را به روی سیاست باز کرد و آن معنوی  کردن سیاست در جهانی است که تلاش مستکبران این است که با ظلم و زرگویی و تجاوز سیاست را از معنویت آزادی عدالت و صلح جدا کند.
وی با بیان اینکه تنها موعظه خدای عالم قیام برای خداست انسان وقتی می تواند الهی زندگی کند که تزکیه و تهذیب نفس کند و تعلیم علوم الهی دیده باشد، افزود: حضرت امام خمینی(ره) فلسفه بعثت انبیا را مورد بازخوانی و عمل قرار داد و با آموزش این فلسفه به پیروان خود و از جمله مردم ایران برای آنها مسیر پیشرفت را باز کرد. 
رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خاطرنشان کرد: جهان کنونی بیش از هر زمان دیکری نیاز به اقتدا به انبیا دارد تا دردهای ناشی از فزون خواهی ظلم و ستم را التیام بخشد.

در این همایش همچنین نمایندگان جامعه زرتشتی، مسیحی، کلیمی به بیان نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود پیرامون انقلاب اسلامی پرداختند.
خاطرنشان می‌شود، همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی با حضور روحانیان ادیان توحیدی استان اصفهان و  اساتید و مدرسان حوزه دین از دانشگاه های ۲۰ کشور دنیا در اصفهان برگزار شد.
منبع: سایت ایسکا
کلمات کليدي
حجت الاسلام نجف لکزایی, همایش بین المللی انقلاب اسلامی و ادیان توحیدی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 91
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما