پژوهشکده اسلام تمدنی دین در دنیای مدرن از کلیساهای جامع تا آیین های دینی این کتاب اثری برجسته در پژوهش های دینی معاصر و در آینده پژوهی ادیان، با نگاهی جامعه شناسانه است. این کتاب به مباحثی چون مبانی نوگرايي، امر ماوراءالطبيعه، ارتباط دین با نژاد و تحول اجتماعي، خداباوری آمريكا، ادیان جدید دهه 1970 و ... می پردازد.
دین در دنیای مدرن؛ از کلیساها تا آیین‌های دینی
مؤلف : فیاض قرائی
تاریخ انتشار : 98
چکیده : استیو بروس در سال 1945 در شهر ادینبورو (Edinburgh) در اسکاتلند زاده شد. او در مدرسه ملکه ویکتوریا (Queen Victoria School) در اسکاتلند تحصیل کرد و سپس رشته جامعه¬شناسی و مطالعات دینی را در دانشگاه استرلینگ (University of Stirling) برگزید و موفق به دریافت مدرک فوق لیسانس در سال 1976 و اخذ مدرک دکترا در سال 1980 از این دانشگاه گردید. وی میان سال های 1978 تا 1991 در دانشگاه کوئینز (University of Queens) بلفاست در ایرلند شمالی مشغول تدریس بود. او از سال 1991 تا کنون، استاد دارای کرسی تدریس در دانشگاه آبردین (University of Aberdeen) اسکاتلند است.
استیو بروس، جامعه شناس و  دین پژوهی پرآوازه در سطح جهانی است و آثار متعددی پیرامون نقش دین در دنیای مدرن، رابطه میان دین و سیاست و ...، با رویکردی آینده پژوهانه نسبت به دین، دارد. 
این کتاب نیز اثری برجسته در همین راستا، در پژوهش های دینی معاصر و در آینده پژوهی ادیان، با نگاهی جامعه شناسانه است. این کتاب به مباحثی چون مبانی نوگرايي، امر ماوراءالطبيعه، ارتباط دین با نژاد و تحول اجتماعي، خداباوری آمريكا، ادیان جدید دهه 1970 و ... می پردازد.

 
منبع: اختصاصی/سایت ایسکا
http://shop.isca.ac.ir/index.php/books/768-D8AFDB8CD986-D8AFD8B1-D8AFD986DB8CD8A7DB8C-D985D8AFD8B1D986 کلمات کليدي
آثار پژوهشی, آثار علمی پژوهشکده اسلام تمدنی
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 167
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما