در مراسم رونمایی کتاب « فمینیسم و خانواده» مطرح شد؛ خطای استراتژیک فمینیست ها در تفسیر طبیعت رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه فمینیست ها در تفسیر طبیعت دچار یک خطای استراتژیک شده اند، گفت: ما نباید اصرار کنیم تا طبیعت را بر اساس خواسته خودمان تفسیر کنیم، بلکه باید آنچه که واقعاً وجود و عینیت خارجی دارد را در نظر بگیریم. به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به نقل از روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی در مراسم رونمایی کتاب « فمینیسم و خانواده» اظهار داشت: درباره نقش مداری زن و مرد در حیات جامعه و حیات فردی سخن های زیادی وجود دارد که با توجه به تعالیم و آموزه های اسلامی نقش و جایگاه مرد با زن، تمایزهای حقیقت مدارانه و بر اساس طبیعت و هستی دارد و این تمایز به هیچ وجه بر اساس تفاوتی که می خواهد شأن زن را پایین بیاورد، نیست.
وی عنوان داشت: شأنیت هر کسی بر اساس واقعیت و خلقت خودش و لوازمی که در آفرینش او وجود دارد، تعریف می شود و اگر معصومین دارای مقام عصمت هستند، این به معنای تحقیر بقیه انسان ها در برابر آن ها نیست.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان تمایزها را برخواسته از تمایز یا تغییر در آفرینش، هستی و طبیعت دانست و ابراز داشت: جایگاه زن در اسلام بسیار بالا است و فمینیست ها به اشتباه خیال می کنند که می خواهند جایگاه زن را ترمیم کنند و بالا ببرند، در حالی که این شأن در اسلام از همه ادیان و تفکرات دیگر بالاتر است.
وی با بیان اینکه همه هستی امامت بر عصمت متمرکز شده است، گفت: بر اساس آیات و روایات معتبر اسلامی، همه عصمت عالم هستی در شأن و مقام یک زن و بانوی با عظمت خلاصه شده است که آن زن، حضرت فاطمه زهرا(س) است و چه مقام و شأن بالاتر از این می تواند برای زن وجود داشته باشد.
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به عظمت جایگاه علمی حوزه علمیه قم در جهان، تصریح کرد: قم، همه این جایگاه و عظمت را مدیون بانوی کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) است و پشت همه مراجع تقلید به حضور در جوار بارگاه این بانوی گرانقدر، گرم است.
وی در پایان افزود: شخصیت عظیم الشأن حضرت خدیجه(س) در اسلام و بانوان دیگر نظیر حضرت مریم(س) از دیگر نمونه های نگاه والای اسلام به زن به شمار می روند.
کتاب «فمینیسم و خانواده نقد و بررسی مسائل خانواده از منظر فمینیسم با تأکید بر آراء فمینیسم اسلامی» در 416 صفحه نوشته حجت الاسلام حسن سراج زاده در زمستان 1399 توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است.

 
منبع: اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده الهیات و خانواده, مراسم رونمایی کتاب « فمینیسم و خانواده»
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 156
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما