حضور اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش؛   نخستین همایش قرآن و روانشناسی پایگاه اطلاع رسانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (ایسکا): دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با همکاری مراکز آموزش عالی دیگر، نخستین همایش قرآن و روانشناسی را برگزار می کند.  به گزارش خبرنگار ایسکا: دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران با همکاری چند نهاد دیگر از جمله دانشگاه امام صادق (ع)، پژوهشکده زنان و ... اولین همایش سه روزۀ قرآن و روانشناسی را برگزار می‌کند.
 این همایش سه روزه که از 22 الی 24 تیرماه در محل دانشکدۀ روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، به مرور و ارزیابی تازه‌های پژوهش در حوزۀ قرآن و روانشناسی خواهد پرداخت.
عنوان پنل دوم تخصصیِ روز نخست این همایش، «نقد و نظر پژوهش‌های قرآنی در حوزۀ روانشناسی (رویکردهای موجود)» است و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید رفیعی‌هنر، از اعضای هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامیِ دفتر تبلیغات اسلامی و نیز یکی از اعضای این پنل، به نقد و نظر دربارۀ موضوع یادشده خواهد پرداخت. گفتنی است که دکتر رفیعی‌هنر در راستای پروژۀ موظفی «وضعیت‌سنجی مقیاس‌های حوزۀ روانشناسی اخلاق» در این همایش شرکت دارد.

محورهای اصلی این همایش عبارتند از:
-    روش‌شناسی پژوهش‌های قرآنی؛
-    انسان‌شناسی از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع)؛
-    رشد و تحول از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع)؛
-    مسائل اجتماعی از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع)؛
-    آسیب‌شناسی از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع)؛
-    سلامت، مشاوره و درمان از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع)؛ 
-    زوجیت و خانواده از منظر قرآن کریم و روایات اهل‌بیت (ع)؛
-    و ... .

پنل دوم برنامۀ روز اول همایش قرآن و روانشناسی، از ساعت 14 تا 16 در محل یادشده برگزار می‌شود و دکتر عباس رحیمی‌نژاد، ریاست این پنل را به عهده دارد.
منبع: اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اخلاق و معنویت, نخستین همایش قرآن و روانشناسی, حمید رفیعی‌هنر
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 152
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما