به منظور هم افزایی ها و افزایش تعاملات، تفاهم نامه همکاری مابین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی منعقد شد. امضای تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی

به گزارش مرکز همکاری های علمی و بین الملل حجت الاسلام والمسلمین دکتر نجف لک زایی (رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی) ضمن خیرمقدم به میهمانان، به برخی فعالیت های پژوهشکده ها و مراکز علمی پژوهشگاه اشاره کردند.
حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی(رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی)، اظهار داشت مجموعه دفتر تبلیغات اسلامی جزو نهادهای پیشتاز در فعالیت های علمی، فرهنگی و پژوهشی است. وی در رابطه با مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی بیان داشت کاری که در این مرکز انجام می شود نعمتی برای حوزه علمیه است. زیرا از مهمترین نیازها، نیاز به تقنین است، نیازی که واقعیت زندگی را شکل می‌دهد و ما درصددیم مرکز را تبدیل به ستاد فعالیت‌های تقنینی حوزویان کنیم. 
وی افزود در مجموع فعالیت های مرکز چند سنخ دارد: تمهیدی، تنزیلی، ترمیمی و تأسیسی که در همه موارد خواهان همکاری نزدیک با پژوهشگاه هستیم و حتی می توانیم کارگاه های تقنینی، کارگاه های آشنایی با قانون و مبادی و... را به صورت مشترک برگزار کنیم.
در ادامه رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اظهار داشت در بخش کارگاه های تقنینی، کرسی های نظریه پردازی، همکاری اعضای هیأت علمی و نشر آثار، به صورت مشترک می توانیم همکاری کنیم.
مهندس پهلوانی رئیس اداره فناوری و اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، نرم افزار کتابخوان پژوهان و  امکانات خاص آن را معرفی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین یعقوب نژاد، معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، ضمن ارائه توضیحاتی راجع به اصطلاح‌نامه فقه از رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی جهت شرکت و سخنرانی در مراسم آیین رونمایی از اصطلاح نامه فقه دعوت کرد.
در پایان این جلسه، تفاهم نامه همکاری با هدف افزایش تعاملات به امضای روئسای پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی رسید.

منبع: تولید محتوای مرکز همکاری های علمی و بین الملل پژوهشگاه
کلمات کليدي
اخبار
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 273
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما