دکتر سیدمجید ظهیری مدیر گروه و عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید؛ پایگاه دانشی کلام در حوزه علمیه خراسان آغاز به کار نمود قرارگاه علوم عقلی حوزه علمیه خراسان از این پس فعالیت های خود را در قالب سه پایگاه دانشی ادامه می دهد.  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ایسکا (پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی )  به نقل از روابط عمومی پژوهشکده اسلام تمدنی، دکتر سید مجید ظهیری مدیر گروه و  عضو هیأت علمی گروه حکمت و کلام جدید در گفت و گو با خبرنگار روابط عمومی حوزه علمیه خراسان با بیان این که قرارگاه های دانش محور حوزه علمیه خراسان تا کنون موفقیت های بزرگی کسب کرده اند و در راستای توسعه دانشی این حوزه گام های بلندی برداشته اند، گفت: بخشی از این موفقیت ها و دستاوردها به صورت محصولات و خروجی ها در قالب نمایشگاه های دوره ای حوزه علمیه خراسان که به مناسبت های مختلف برگزار شده، در معرض دید طلاب و عموم مردم قرار گرفته است.
مدیر طرح و برنامه و فناوری اطلاعات حوزه علمیه خراسان ابراز کرد:
اینک در گامی جدید و در تداوم تحول دانشی حوزه علمیه خراسان، قرارگاه حکمت و کلام که به توسعه و تعمیق علوم عقلی در این حوزه می پرداخت، در سه پایگاه دانشی 1) فلسفه و دانش های وابسته، 2) کلام و دانش های وابسته و 3) منطق و دانش های وابسته، کار خود را ادامه می دهد.
اولین پایگاه دانشی که اعضای آن توسط مدیر محترم این حوزه تعیین شدند اختصاص به کلام و دانش های وابسته دارد.
وی هدف از این اقدام را توسعه دانش کلام، تجمیع ظرفیت های کلامی حوزه علمیه خراسان و هم افزایی اندیشمندان و متفکران این عرصه دانشی دانست و افزود: پایگاه «کلام و دانش های وابسته» با حضور اساتید معظم، حضرات آیات و حجج اسلام حاج مهدی مروارید، حاج محمد مروارید، حاج محمدهادی عبدخدایی، استاد محمدتقی سبحانی، حاج سید عبدالهادی مرتضوی، حاج سید مسعود مرتضوی، اینجانب و معاونین محترم آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان شکل گرفته است.
ظهیری خاطرنشان کرد: به زودی ترکیب اعضای پایگاه های «فلسفه و دانش های وابسته» و «منطق و دانش های وابسته» نیز به اطلاع عموم طلاب خواهد رسید.

وی در پایان آمادگی حوزه علمیه خراسان برای بهره گیری از نظرات، پیشنهادات، ایده ها و طرح های طلاب و اساتید گرامی جهت بهبود عملکرد این حوزه را یادآور شد.

 
منبع: اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی
کلمات کليدي
اخبار پژوهشکده اسلام تمدنی, دکتر سید مجید ظهیری
 
امتیاز دهی
 
 

[Part_Lang]
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 67
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما