منو
تبليغات
اخلاق اسلامی
Bahjat
آیت الله العظمی محمّد تقی بهجت
دوشنبه 17 تير 1392 شرح حال شیخ ‌السالکین حضرت آیت اللّه العظمى بهجت
از آن روز که نفحات حیات بخش محبوب بر من وزیدن گرفت و غنچه وجودم را شکفت و به سوى حقیقت نهفته در کون هستى ام درکشید، که : ((أَلتَّوْفیقُ مِنْ جَذَباتِ الرَّبِّ.)): (توفیق از راههایى است که پروردگار به وسیله آن بنده را به سوى خود جذب مى کند.)، دریافتم که بدون راهنماىِ راه یافته نمى توان به سوى معشوق حقیقى رهنمون گردید.
بر این پایه ، به دم همّ امامان نوازشگرعلیهم السّلام دست توسّل و توصّل زدم ، و در این میان سخن حکمت بارِ ((جالِسُوا مَنْ یُذَکِّرُکُمُ اللَّه رُؤْیَتُهُ، وَ یَزیدُ فى عِلْمِکُمْ مَنْطِقُهُ.)): (با کسانى نشست و برخاست کنید که دیدارشان شما را به یاد خدا آورد، و گفتارشان در دانشتان بیافزاید.) راهزنم شد.
... و چنین بود تا اینکه با تمسّک به این حقیقت که دوست ره پویان از خود رسته و به هیچ نپیوسته را رها نمى گذارد و پهنه زمین از راهنمایان خدایى هرگز خالى نخواهد بود، الگویى را مى جستم که در غیبت خورشید پنهان خاندان وحى علیهم السّلام به دوست جذبم کند، و با دیدن او زنگار از دلم زدوده شود، و با تمام وجود در یاد محبوب محو گردم .
... و در این زمان ، این همه و صد افزونتر از آن را در اوحدى دوران ، فرزانه دلسوخته ، مستغرق در یاد محبوب و مستهتر در ذکر معبود، فروغ دل سالکان و بهجتِ عارفان ، خدا آشناى کامل ، سلمان زمان و پیرو راستین آیت عظماى الهى ، امیر مؤ منان علىّ بن ابى طالب علیه السّلام در علم عمل : آیتِ حقّ، حاج محمّد تقى بهجت - رضوان الله علیه - متجلّى دیدم .

دریافت فایل برنامه ( 227 کیلوبایت )
قالب کتاب: HTML
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 24809
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما