منو
تبليغات
دین
چگونگی فعلیت
شنبه 5 فروردين 1391 چگونگي فعليت يافتن باورهاي ديني
عزيزاني كه مباحث استاد طاهرزاده را دنبال مي‌كنند لازم است موضوعِ به فعليت‌رساندن باورهايي را كه در دل مباحث به‌دست مي‌آيد از نظر دور ندارند. دوستان همواره مي‌‌گويند با مباحث مطرح‌شده به خوبي متوجه حقانيت دين و دستورات آن مي‌شويم ولي چرا نمي‌توانيم نتيجه‌ي لازم را بگيريم و «دانايي» ‌هايمان به «دارايي» تبديل نمي‌شود؟ مباحثي كه در پيش رو داريد راهي است جهت تحقق امر فوق، تا إن‌شاءالله وارد عالَم قلب شويم و از دينداري خود ميوه‌هاي شيرين بچينيم.
وقتي دل انسان راه نيفتد و گرفتار باشد، عقل او كه از جلوه‌هاي دل اوست، گرفتار است و نمي‌تواند كار خود را درست انجام دهد و حق و باطل را درست تشخيص دهد. متأسفانه آن‌طور كه بايد و شايد در موضوع دل و قواعد آن كار نمي‌شود و از اسرار عميق آن كه ما را متوجه راه‌هاي ناگشوده مي‌كند، محروم هستيم. در مباحثي كه پيش رو داريد روشن مي‌شود كه غفلت از دل همان جهل به خود است، همان تذكري كه امام الموحدين فرمودند: «مَنْ جَهِلَ نَفْسَهُ كَانَ بِغَيْرِ نَفْسِهِ أَجْهَل‏»  كسي كه به خود جاهل است به غير خود جاهل‌تر است.
در اين كتاب سعي‌شده راه‌هاي عملي ورود به عالم قلب نشان داده شود تا از طريق قلب بتوان به عوالم غيب و ملكوت نزديك شد و از انوار آن عالم بهره‌مند گشت.

دريافت فايل برنامه (732 كيلوبايت )
قالب كتاب: pdf
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 8311
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما