منو
تبليغات
روانشناسی
سيماي خوشبختي
شنبه 15 مهر 1391 سيماى خوشبختى
قرآن و عترت رسول خدا صلى الله عليه و آله و سلم دو سرچشمه ناب معارف اسلام اند كه رهروان را به سوى كمال و سعادت رهنمون مى شوند. اين دو چشمه فياض الهى ، از ابتداى ظهور، عطش روحى انسانهاى زيادى را فرو نشانده و گمراهان بسيارى را به سر منزل هدايت روانه ساخته اند.
استفاده از روشهاى گوناگون تحقيق و نگارش ، در اين دو ثقل به يادگار مانده از رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم ، كه سليقه ها و فهم هاى مختلف اجتماعى را ارضاء كند، راهى مفيد براى گسترش فرهنگ قرآن و حديث است . به كار بردن عنوانهاى جذاب و دسته بندى جديد احاديث شيوه اى است كه علاوه بر ساده تر نمودن معارف دينى ، بر اشتياق مخاطب نيز مى افزايد. از اين رو براى ترويج احاديث معصومين عليهم السلام در جامعه نيز بايد چنين شيوه اى را در پيش گرفت .
اين مجموعه در اين زمينه ، با تكيه بر يكى از عناوين اين كوثر الهى ، فروتنانه در پى آن است كه براى نخستين بار، با تمسك به واژه طوبى ، اسباب خوشبختى و زندگى طيب و پاك را در كلام آن بزرگواران جستجو كند و سعى ناچيز در احياى معارف سرشارشان داشته باشد.
مجموعه حاضر در سه بخش تنظيم شده است : نخستين بخش آن ، بحثى اجمالى درباره خوشبختى و سعادت ، معناى طوبى و نقش آن در بيان معيارها و عوامل خوشبختى است ؛ در اين بخش سعى شده تا جستارهايى از موضوع سعادت و خوشى - با برداشت و استفاده از كتب و ديدگاه هاى استاد شهيد مرتضى مطهرى رحمه الله - به گونه اى خلاصه و اجمالى ، در اختيار خواننده قرار گيرد. بخش دوم و سوم در بردارنده مجموعه روايات معصومين عليهم السلام است كه در آنها با استفاده از كلمه طوبى ، اسباب خوشى انسان در هر دو جهان ، بيان شده است .

قالب كتاب: HTML / سايز: 206 KB

براي مطالعه كليك كنيد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 22609
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما