منو
تبليغات
تاریخ
سيري در تلمود
يكشنبه 9 آبان 1389 سيري در تلمود
سيري در تلمود حكايتي از يك بخش مهم در يكي از اديان جهان، يعني يهوديت است. سنت ‏شفاهي يهوديت، كه خود منبعي شرعي و اخلاقي براي پيروان‎ ‎اين آيين است، در اين كتاب به قلم يكي از چهره هاي مهم اين ‏عرصه كه خود بازمانده‎ ‎خاخام هاي بزرگ يهود است معرفي شده است.‎
محور و موضوع اصلي اين كتاب، يكي از مولفه هاي اصلي شريعت يهود است.  تلمود كتابي است كه باورها و ‎احكام يهود و ديدگاههاي دانشمندان اين قوم را در بر دارد. 
اين كتاب به معرفي اين مجموعه - كتابي كه از آن به‏‎ ‎وطن منقول و قابل حمل يهود تعبير شده است - مي ‏پردازد. در ادامه، از سير‎ ‎تاريخي گردآوري و تدوين ميشينا و  تلمود، فعاليتهاي علمي و حوزوي در اين‎ ‎مسير، دانشمندان و نخبگاني كه در تدوين تلمود نقش اصلي را ايفا كردند و نيز از مطالب‏‎ ‎ديگري مانند تفاوتهاي تلمود بابلي و فلسطيني، طبقه بندي ‏مطالب تلمود، زبان، ‎تفسيرها و چاپ و نشر اين كتاب سخن مي گويد.
آدين اشتاين سالتز نويسنده كتاب حاضر در سال 1937‏‎ ‎در روسيه به دنيا آمد.  تحصيلات رسمي او در رشته رياضيات است و در كنار آن به‎ ‎مطالعات خاخامي پرداخت.  در بيست و سه سالگي رياست يك دبيرستان را در فلسطين اشغالي‎ ‎به عهده گرفت.  وي امروزه ‏شخصيتي جهاني و از خاخام ها و رهبران فكري جامعه يهوديان‎ ‎به شمار مي رود.  شهرت اشتاين سالتز بيشتر به شرح و ‏تفسير و ترجمه هاي او در زمينه‎ ‎تلمود بابلي است، كاري كه وي از حدود سي سال قبل آغاز كرده بود.  حدود 15 جلد از‏‎ ‎ترجمه عبري تلمود بابلي وي به چاپ رسيده است و چيزي حدود دو ميليون نسخه آن زير‎ ‎چاپ است.
ترجمه و تفسير انگليسي ‏وي نيز تا كنون در 21 جلد منتشر شده است. چند جلد از‎ ‎برگردان روسي و ترجمه فرانسوي تلمود نيز تا كنون عرضه شده ‏است‎.

قالب كتاب: PDF / سايز: 1,676 KB

براي مطالعه كليك كنيد.
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 9114
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما