منو
تبليغات
پیامبر و اهل بیت (علیهم السلام)
كرامات الرضويه
پنجشنبه 28 شهريور 1392 کرامات الرضویه
اعتقاد به معجزه و امور خارق العاده و غیرطبیعى براى مردم مسلمان و معتقد به کتاب مقدس آسمانى قرآن یک اصل مسلم و قطعى است زیرا قرآن کریم معجزات فراوانى را براى انبیاء عظام و پیامبران عالیقدر صریحا اثبات مى نماید و همچنین به جانشنان و اوصیاء و مقربان درگاه حق چنانچه در قرآن مى فرماید وابتغوا الیه الوسیله یعنى بوسیله محمد و آل محمد (ص ) به خدا تقرب و آن بزرگواران را در خانه حق شفیع تا مهمات دین و دنیا و آخر را کفایت فرماید. (امادر اینجا براى کسانیکه افکار ملل اروپا را مانند بت پرستیده و براى آن بزرگترین ارزش و احترام را قائلند.
ناچاریم قسمتى از اعترافات دانشمندان بزرگ اروپا و نظریه مؤ سسات پزشکى مغرب زمین را درباره معجزات نقل کنیم تا پیروان بى قید شرط کشورهاى اروپا بدانند که وقوع حوادث غیرعادى که با هیچیک از علل و اسباب طبیعى سازش ندارد بحدى است که آهسته آهسته اربابان اروپائى آنها را هم بزانو درآورده و آنانرا ناچار باعتراف در این باره نموده است .
دکتر آلکسیس کارل carril Alixis .Dr فیزیولوژیست Physiologie و زیست شناس (بیولوژى ) Biologie فرانسوى و برنده اولین جایزه نوبلNobel در آمریکا و خلاصه کسى که در قلب کشورهاى اروپا زندگى کرده و به لحاظ شخصیت علمى فوق العاده اى که داشت در بیشتر مجامع علمى و پزشکى اروپا سمت ریاست و عضویت آن را دارا بود در کتاب (انسان موجود ناشناخته ) مى نویسد اروپا در هر کشور و هر عصر مردم به کیفیت معجزه و درمان سریع کم و بیش بیماریها در زیارتگاهها و اماکن مقدسه معتقد بوده اند.
اما امروز پایه این اعتقادات سست شده و عده اى از پزشکان وجود معجزه را جایز نمى شمرند معهذا این انکار با مشاهداتیکه در دست داریم باید مورد غور و تاءمل قرار گیرد.
موارد زیادى از این مشاهدات بوسیله پزشکى لورد Lourde (لورد محلى است که زوار مسیحى براى دعا و زیارت و استشفاء بآنجا مى روند و از حضرت مریم (ع ) حاجات خود را میخواهند) جمع آورى شده است . اطلاعات کنونى ما درباره تاءثیر فورى نیایش (دعا) در شفاى امراض روى شرح حال بیمارانى که از امراض گوناگون چون سل استخوانى و صفاقى و دمل و سردسلى و زخمهاى چرکین و سل پوستى و سرطان و غیره درمان یافته اند متکى است .
چگونگى معالجه نزد این و آن تفاوت زیادى ندارد. اغلب درد شدیدى احساس و سپس شفاى کامل فرا مى رسد، بعد از چند ثانیه و یا چند دقیقه و یا حداکثر چند ساعت زخمها جوش مى خورد و علائم بیمارى از میان مى رود و اشتهاى مریض باز مى گردد.
گاهى اختلالات عملى پیش از ضایعات عضوى از بین مى رود، در صورتى که براى تغییر شکل استخوانى در بیمارى پوت (Potte) و یا عقده هاى لنفاوى سرطانى و برگشتن آنها بحال طبیعى حداقل بطور اغلب دو یا سه روز وقت لازم است این شفاى معجزه آسا با سرعت عجیب التیام ضایعات عضوى مشخص است و شکى نیست که میزان این التیام و شفا خیلى بیشتر از حد طبیعى مى گردد.
بله توجه فرمائید که چگونه دکتر آلکسیس کارل صریحا اعتراف مى کند که مشاهدات ما درباره معجزات و خوارق عادات نظریات عده اى از پزشکان شکاک را رد مى کند.
این اعتراف از یک شخصیت بزرگ علمى و کسیکه نمى توان کلمه ارتجاع و موهوم پرستى باو چسباند مانند دکتر آلکسیس کارل فوق العاده شایان توجه است زیرا دکتر مذکور مانند بعضى از افراد معتقد مذهبى نیست که درباره یک رشته مسموعات خود چنین اعترافى بنماید، او یکمرد برجسته و معروف علمى است در کشورهاى اروپا براى نظریات و افکارش ارج و ارزش مهمى قائلند چنین مردى صریحا مى نویسد که نه تنها من درباره معجزات مشاهداتى دارم بلکه مؤ سسه پزشکى لورد هم که یکى از مؤ سسات بزرگ پزشکى اروپا است اینگونه مشاهدات قطعى و غیرقابل تاءویل و انکار را جمع آورى کرده است .
دکتر آلکسیس کارل صریحا اعتراف نموده که عده اى از امراض هستند مانند بیمارى پوت و عقده هاى لنفاوى سرطانى که فرضا هم خوب شوند باز تغییر شکل استخوانى و همچنین التیام و جوش خوردن بعضى از زخمها و بهبودى یافتن ضایعات عضوى در امراض دیگر مانند سل پوستى و سرطان چند روز وقت لازم دارد.
در صورتى که در این قبیل شفا و بهبودیهاى غیرطبیعى و خارق العاده پس از چند ثانیه و یا چند دقیقه و یا حداکثر چند ساعت زخمها جوش خورده و ضایعات عضوى برطرف مى شود.
در بین امراضى که دکتر کارل از آنها نام برده از همه عجیبتر و خطرناکتر مرض سرطان است زیرا مرض سرطان همان مرض خطرناک و مرموزى است که دنیاى علمى اروپا را بزانو درآورده و تا این تاریخ مؤ سسات پزشکى جهان نتوانسته اند داروئى براى مبارزه با آن تهیه سازند.
این چنین مرض خطرناکى را دکتر کارل در شمار امراضى بحساب آورده که به طور معجزه و خارق العاده شفا یافته است بنابراین ، آیا باز مى توان گفت که اعتقاد بوقوع معجزه و امور خارق العاده و غیر طبیعى یک اعتقاد موهوم و بى اساس است ؟! (خوانندگان محترم براى کسب اطلاعات بیشتر در این باره به کتاب هاى دعا و آثار آن و امور خارق العاده و معجزات از نظر دانشمندان بزرگ اروپا و علوم روز و کتاب نیایش و کتاب دعا بزرگترین نیروى جهان و کتاب معجزات و کتاب دعا از نظر دانشمندان مراجعه فرمائید)
سبب نگارش : خیلى وقت بود که مى خواستم درباره معجزات آقا امام رضا (ع ) کتابى تدوین نمایم تا اینکه روایتى در این رابطه مرا تشویق نمود که در کتاب جامع الاخبار و امالى شیخ صدوق رحمة الله علیه مشاهده نمودم بله روایت شده که جابر جعفى از حضرت باقر (ع ) از حضرت سیدالشهداء (ع ) از حضرت امیرالمؤ منین على (ع ) از رسول خدا (ص ) که فرمود:
ستد فن بضعة منى بارض خراسان ما زارها مکروب الا فرج الله کربته و لا مذنب الا غفرالله ذنوبه .
یعنى به همین زودى پاره اى از تن من در زمین خراسان دفن مى شود هیچ مکروب و محزون و مغمومى آنحضرت را زیارت نکند مگر اینکه خداوند متعال کرب و حزن و غم و اندوه و گرفتارى و مهم او را برطرف فرماید و هیچ گنه کارى آن بزرگوار را زیارت ننماید مگر اینکه پروردگار عزت گناهان او را بیامُرزد.
بنده قوت قلبى گرفته و شروع به آن نمودم که مردم را امیداور ساخته و در مشکلات و سختیها بهترین راه چاره را بدست آورده و با توسلات و عرض ‍ حال نمودن به مهمات خود برسند.
اینک حالات کسانى را که در سختیها و مشکلات و شدائد زندگى متوسل شدند و نتیجه مثبت عائدشان گردیده را که از ناحیه مقدس حضرت امام رضا صلوات الله علیه است جمع و به نام کرامات الرضویه (ع ) چاپ و در دسترس همه عزیزان قرار دادیم و این تحفه ناقابل را به پیشگاه تنها منجى عالم بشریت یعنى حضرت صاحب العصر و الزمان عجل الله تعالى فرجه الشریف عرضه مى دارم .
در ضمن این کتاب از کتب معتبر که در آخر این کتاب فهرست وار نوشته شده استفاده گردید و از خوانندگان التماس دعا دارم .
بار خدایا ایمان و تقوا و اخلاص و عمل صالح و حال بکاء و حافظه و حفظ قرآن و عمل بآن و توفیق بندگى و معرفت خود و اهلبیت عصمت محمد (ص ) و آخر عاقبت بخیرى و توفیق عبادتها را بما عنایت فرما آمین یا رب العالمین .

قالب کتاب: HTML / سایز: 244 KB

برای مطالعه کلیک کنید.

 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ


تعداد بازديد اين صفحه: 11438
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما