تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
دخالتهای دیگران
شنبه 24 ارديبهشت 1390 رفتار خانواده شوهر با من بسيار بد است. چه كنم؟

 اولين حقيقتي كه انسان در زندگي دنيا بايد قبول كند اين است كه زندگي هميشه طبق مراد و ميل انسان پيش نمي رود و هيچ گاه نيز نبايد انتظار داشته باشد كه همه چيز مطابق ميل او باشد . بنابراين بايد خود را براي مواجهه با مشكلات آماده كرد تا در برخورد با هر مشكلي بهترين راهكار مقابله با آن را به كار بست .  شما اينك به زندگي مشتركي روي آورده‏ايد كه هم فراز دارد و هم نشيب، غم‏ها و شادي‏ها در زندگي مشترك تقسيم مي‏شوند و گذشت و چشم پوشي لااقل در يك طرف بايد باشد ، تا زندگي از ثبات وقرار لازم برخوردار شود. اگر انسان بخواهد به چشم بدبيني، طعنه، حساسيت، اضطراب به دنياي اطراف خود بنگرد، همه چيز را معيوب مي‏بيند و اين درست بر عكس شيوه و رفتار معصومين گرامي است. داستان‏هاي فراواني از تاريخ نقل شده است كه ائمه معصومين و حتي شخص نبي مكرم اسلام(ص) در مقابل آزار و اذيت افراد جاهل و نادان با رويي خوش به استقبال آنان مي‏رفتند و به آن‏ها دعا نيز مي‏كردند و ما بايد با تأسي از همان رفتار و اعمال در دل‏ها نفوذ كنيم، نه كه براي خود دشمن درست كنيم . نكات مثبت زيادي در زندگي شما در همسر و حتي اگر واقع بينانه نگاه كنيد در اطرافيان ايشان وجود دارد كه بايد به خاطر آنها خدا را شكر كنيد نه اين كه با چشم كدورت و بدبيني حركات و رفتار آنان را زير نظر بگيريد.

بنابراين اولا سعي كنيد ديدگاه خود را نسبت به اين مسائل تصحيح كنيد.

در قدم بعدي سعي كنيد با دقت ، علت رفتار آنها را ريشه يابي كنيد . چه بسا اين برخورد بر اثر يك سوء تفاهم باشد كه شايد با تفهيم موضوع يا يك گذشت و عذر خواهي ساده قابل اصلاح باشد.

در نهايت سعي كنيد از تمام عوملي كه مي تواند در برطرف كردن اين مشكل  موثر باشد استفاده كنيد چه عواملي كه به شما باز مي گردد مانند رفتار با گذشت و محترمانه و چه عواملي كه به بيرون از شما برمي گردد مانند قرار دادن واسطه هايي كه در خانواده همسرتان نفوذ دارند . انشاء الله با گذشت و مهرباني و با توكل بر خداوند متعال اين مشكل برطرف خواهد شد.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 6787
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما