تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
دخالتهای دیگران
شنبه 24 ارديبهشت 1390 همسر و مادر شوهرم به خاطر اختلاف جهيزيه من و ساير خواهرانم مرا سرزنش مي كنند وبه همين دليل با يكديگر اختلاف داريم . چگونه بايد اين مشكل را حل كرد؟

سرمايه اصلي زندگي مهرورزي ،مودت و تفاهم بين زن و شوهر است كه شور و حرارت و گرمي زندگي به آن است . تا وقتي كه فضاي حاكم بر زندگي بر اين اساس باشد ساير عوامل بخصوص عوامل مادي قدرت خودنمايي نخواهند داشت.ولي زماني كه محبت و تفاهم در زندگي كمرنگ شود زمينه براي بروز و تاثير گذاري ساير مسايل فراهم مي شود هرچند مهم و اساسي نباشند . لذا براي جلوگيري از بروز چنين برخوردهايي بايد در زمينه روابط بين خود و همسرتان بازنگري كنيد و با عزمي جدي به بازسازي بنايي بر اساس محبت و درك متقابل بپردازيد. با اين كار مي توانيد همسرتان را با خود همراه و همدل سازيد.

كه در صورت همراهي همسرتان بهانه جويي هاي مادرشان نمي تواند چندان تاثيرگذار باشد و حتي همسرتان مي تواند براي حمايت از شما ايفاي نقش كند.

البته در برخورد با مادر شوهرتان اگر رابطه بر اساس احترام باشد مسلما چنين برخوردهايي كمتر خواهد شد.بنابراين در هر صورت سعي كنيد با ايشان با احترام برخورد كنيد حتي در صورت رفتار غير منطقي  ايشان شما مقابله به مثل نكنيد.فراموش نكنيد به هر حال نزديكترين فرد به همسرتان قبل از شما مادرشان بوده و نميتوانيد رابطه خود را با ايشان قطع كنيد.

اگر بتوانيد با تدبير و انديشه، عمل آگاهانه و محبت آميز، توجه آنان را به خود جلب كنيد، به گونه اي كه احساس كنند شما نعمت و بركتي  در خانواده و منزلشان هستيد. در اين صورت، به جاي وسايلي كه به منزلشان آورده ايد، به وجود و شخصيت شما معطوف خواهند شد.

مهم اين است كه از تمام توان و هنر خويش استفاده كنيد. آسيه زن بزرگي بود كه توانست قلب سنگ فرعون را نرم سازد، و نه تنها از كشتن موسي بازش دارد، بلكه او را ترغيب كند به اينكه موسي را در دامن خويش پرورش دهد. و اين نبود، جز هنر زنانه او. بنابراين در قدم اول به گونه اي رفتارتان را با آنان تنظيم كنيد،‌ كهشما را عضوي از خانواده خود بدانند. در اين صورت اقلام مادي، ناچيز جلوه خواهد كرد. و علناً يا غير علني، در خواهند يافت كه خود شما ارزشمنديد، نه جهيزيه اي كه آورده‌ايد.

در اين مواقع نبايد در برابر همسر و مادر شوهرتان موضع گيري كنيد .البته اين به معناي بي اعتنايي و بي ارزش بودن خانواده خودت نيست. بلكه براي دوري و اجتناب از نزاع و تشديد درگيري است. مي توانيد با بي اعتنايي از كنار آن بگذريد و سعي نكنيد كه براي آن دليل تراشي كنيد، بلكه مي توانيد اظهار داريد كه اگر چه چنين چيزهايي دريافت نكرده ام، ولي از فضل و بركت الهي، و فيض وجود شما مادرشوهر خوب و همسر مهربان، هم اكنون اين وسايل را تأمين كرده ايم. و انشاء ا.. در آينده نيز خوشبخت خواهيم بود. اين امور خوشبختي نمي آورد. مهم اين است كه زندگي ام، شوهرم، مادر شوهرم، و خانواده ام را دوست دارم، و به آنان عشق مي‌ورزم. پدر ومادرم هر چه باشند، بالاخره مورد احترام هستند. هر چند ممكن است اشتباه بكنند، يا نسبت به فرندانشان بي عدالتي روا دارند، آنان براي خودشان دلايلي دارند.

 

 ضمن اين كه زندگي با داشتن اين مسايل زندگي است، نه بدون مشكل. آن كس كه بتواند بر اين مشكلات فايق آيد، ومسير خودش را از لابلاي سنگلاخ ها پيدا كند، و ادامه بدهد، هنر كرده است.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 7925
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما