تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
آداب معاشرت
سه‌شنبه 10 خرداد 1390 روابط معاشرت زن و مرد در محل كار اگر بخواهند خشك باشد چطور باشد كه با مسائل محرم و نامحرمي درگير نباشد؟

در رابطه با نامحرم مسائلي بايد عمل شود

1- نگاه وپوشش:

- نگاه به صورت بدون قصد لذت اشكالي ندارد (توضيح المسائل آيت الله فاضل، م 2556).

2- نگاه كردن زن به بدن مرد حرام است اما نگاه به سر و صورت و دست هاي آنها كه معمولا نمي پوشانند اگر به قصد لذت و شهوت نباشد اشكال ندارد (توضيح المسائل آيت الله فاضل، م 2556).

3- در حرام بودن نگاه حرام و با قصد لذّت، فرقي ميان خويشاوندان و غير آنان نيست ؛ 

4- نگاه كردن مرد به بدن و موي زن نامحرم - چه با قصد لذت و چه بدون آن حرام است . هم چنين نگاه كردن به صورت و دست هاي زن تا مچ , اگر به قصد لذت باشد حرام است ; ولي بدون قصد لذت , مانعي ندارد. 

5- اگر نگاه انسان ناخودآگاه به نامحرم بيافتد بايد چشم را برگرداند و از ادامه نگاه خودداري نمايد.)

 

برخورد با نامحرم در محل كار بايد حجاب شرعي رعايت شود و قصد لذت و يا ترس افتادن به گناه نباشد اشكال نداردولي اگر مي دانيد موجب فساد شود و به گناه بفتيد سعي شود در گفتگو با نامحرم در محل كار ترك شود و يا ضوابط بيشتر رعايت شود و اگر زنان بخواهند در اين مكانها و اجتماع شركت كنند بايد علاوه بر رعايت حجاب از آرايش خود پرهيز كنند .و به طور كلي صحبت با نامحرم سعي شود از موازين خود فراتر نرود يعني طولاني نشود و در موارد غير ضرورت اجتناب شود چون معمولا اين گونه صحبت ها موجب مفسده و فساد شده است

حال اگر موازين بالا رعايت شود نيازي به خشك بودن و يا تغيير رفتار جزء در مواردي كه مي دانيد طرف مقابل قصدحرامي دارد نيازي نيست و هميشه و همه حال خداوند را در نظر گرفته و بدانيد كه عالم محضر خداست.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5930
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما