تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
تربیت دینی
دوشنبه 12 ارديبهشت 1390 دختر 19 سالة دانشجويم مايل است به جاي چادر، مانتو شلوار بپوشد، اما اين عمل او در شأن خانواده ما نيست. نمي‌دانم چگونه او را به پوشيدن چادر وا دارم.

به احتمال فراوان فضاي دانشگاه او را به اين فكر متمايل ساخته است؛ زيرا دانشجويان چادري در مقايسه با ديگران اندكند. به طول معمول علت اين گونه افكار و درست كشيدن از ارزش‌ها ضعف اعتماد به نفس است كه ممكن است به تدريج  به بدحجابي ترك نماز جماعت و حتي ترك نماز نيز بينجامد؛ بنابراين بكوشيد تا اعتمادبه نفس از دست رفته‌اش بازگردد (ر. ك: ج1، ص 97).

در صورت اصرار وي بر ترك چادر، مقاوت فراوان نشان ندهيد؛ زيرا پوشش اسلامي در چادر منحصر نيست و مانتو شلوار نيز- گر تنگ، كوتاه چاك دار و تحريك كننده نبناشد- پوشش مورد نظر شارع مقدس است؛ البته بنا به فرمودة مقام معظم رهبري حضرت آيت‌الله خامنه‌اي- حفظه‌الله- چادر پوشش ملي ما است و از اين جهت ترجيج دارد.

اگر چشمپوشي از شأن خانوادگي به واقع برايتان مشكل است مي‌توانيد به وي پيشنهاد كنيد كه در فضاي دانشگاه با مانتو و شلوار و در خارج از آن با چادر باشد.

توجه داشته باشيد كه استفاده از زور و اهرم فشار براي واداشتن فرزندتان به پوشيدن چادر مطلوب نيست و احتمال گرايش وي به پوشش نامناسبي غير از چادر و مانتو شلوار وجود دارد.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4288
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما