تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
تفاهم
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 رعايت چه نكاتي مي تواند در جلب توجه و محبت مرد و رضايت او از زندگي موثر باشد؟

از مهمترين مسائلي كه مي تواند در قوام بنيان خانواده و تفاهم هر چه بيشتر در زندگي موثر باشد اين است كه زن و شوهر در پي جلب رضايت يكديگر باشند و به نيازها و نظرات يكديگر اهميت بدهند. نكات مهمي كه زن در ارتباط با شوهرش بايد رعايت كند:

 

- بدون اجازه شوهر در مال او تصرف نكردن.

- بدون اجازه و توافق شوهر از خانه بيرون نرفتن.

- توجه داشتن به مسائل محرم و نامحرم در نزد شوهر.

 

1- دوستي و تفاهم؛ همان طور كه اساس ازدواج دوستي، مودت، رحمت و صميميت است ارتباط كلامي و رفتاري زن با شوهرش بايد بر همين اساس و تداوم و تقويت محبت و مهرورزي باشد و از هرگونه بدبيني غرض‏ورزي، حسادت و آنچه با روابط دوستانه معارض است پرهيز نموده و به جاي اين كه «من و تو و دوگانگي داشته باشيم «ما» و يگانگي را در زندگي مشترك رواج دهيم.

 

2- احترام و استقبال؛ به شوهر بايد احترام گذاشت نام او را به بزرگي و احترام ياد كنيم او را سبك صدا نزنيم. درباره قيافه ظاهري و رفتار و كردارش اظهار نظر منفي نكنيم، به هنگام ورودش به خانه از او استقبال كنيم و او را گرم و صميمانه پذيرا باشيم و امكان استراحت و آرامش او را فراهم نماييم و هنگامي كه مي‏خواهد از خانه خارج شود او را تا دم در همراهي كنيم.

 

 

3- تواضع و فروتني؛ تواضع زن در برابر شوهر و منت‏نگذاشتن بر وي نه تنها مايه شكست و سقوط او نمي‏شود بلكه باعث نفوذ بيشتر او در قلب شوهرش مي‏شود.

 

4- آرايش و خودآرايي؛ زن با آرايش و خودآرايي و مرتب كردن سر و وضع خود و پوشيدن لباس زيبا براي همسر خود موجب دلبستگي بيشتر شوهر به همسر خود و جلوگيري از برخي انحرافات همچون تنوع‏طلبي‏ها، چشم‏چراني‏ها و اظهار عشق و علاقه به ديگر زنان خواهد شد.

 

5- كمك‏كار همسر بودن؛ در تحصيل علم، كسب مال براي امرار معاش و در موقعيت‏هاي مختلف و گرفتاري‏ها و مشكلات زندگي به شوهر خود كمك كند و او را تشويق كرده و او را تسكين و دلگرمي دهد.

 

6- بيش از توان و قدرت مالي همسر نبايد از وي تقاضا كرد. پيامبر مي‏فرمايد: بهترين زن زني است كه در هزينه زندگي معقول باشد و با شوهر رفيق و مدارا كند. او را بر انجام كاري كه قدرت ندارد وادار نكند و او را شرمسارش نسازد. بنابراين زن نبايد توقعات بيجا و خارج از استطاعت زندگي همسرش داشته باشد كه موجب زحمت و ملال شده.

 

7- قدرداني از زحمات و تلاشهاي همسر: هنگامي كه  زن از همسر خود تشكر و قدرداني مي كند

باعث دلگرمي و ايجاد انگيزه هر چه بيشتر در مرد براي تلاش و كوشش و خدمت به خانواده مي شود.

8- هيچ‏گاه از مردان ديگر نزد او تعريف نكنيد.

9- اگر مشكلي در خانه بوجود آمده در بدو ورود آن را مطرح نكنيد.

10- نشان ندادن رنج و زحماتي كه در زندگي مشترك متحمل مي‏شود. در نزد مردان زناني بيشتر ارزشمنداند كه متحمل، پاك‏باز، صبور و بردبار باشند نه زناني كه جزع و بيتابي مي‏كنند و گاه رنج و درد خود را كوهي نشان مي‏دهند. آنچه بيان شد كلياتي و مختصري از وظايف اخلاقي و انساني زن و شوهر نسبت به يكديگر بود ولي براي شناخت بهتر و بيشتر در اين زمينه مطالعات گسترده‏تري داشته باشيد.

توجه به اين نكته لازم است ؛ چيزي كه مي تواند در جلب رضايت همسر بسيار موثر باشد شناخت هر چه بهتر او مي باشد . از مواردي كه لازم است شناخت كافي داشته باشيد شناخت نسبت به علايق ، سلايق، حساسيتهاو...مي باشد . به عنوان نمونه اگر شما بدانيد شوهرتان نسبت به چه چيزهايي علاقه دارند از همان راه مي توانيد براي جلب توجه و محبت ايشان وارد شويد. اگر بدانيد ايشان چه غذايي دوست دارند يا به چه مواردي علاقه دارند مثلاً به برنامه هاي ورزشي و .. مي توانيد از قبل وقتي ايشان در منزل نيستند خبرهاي ورزشي و ... را آماده كنيد و هنگام حضور در منزل برايشان بگوييد . اگر مي دانيد نسبت به مساله اي حساس هستند مراعات شما نسبت به آن حساسيتها مي تواند  بسيار موثر باشد. البته اينها از باب نمونه بود. در مجموع زن و شوهر هر چه بيشتر نسبت به يكديگر شناخت داشته باشند مي توانند زمينه را براي تفاهم هر چه بيشتر فراهم كنند.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 18714
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما