تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
احکام
شنبه 8 مرداد 1390 اگردرمجلس عروسي وارد محوطه ي زنان شوي وتوجه نكني وچشمتان به كسي بخورد چگونه است؟

برادر محترم شما طبق سوالي كه مطرح كرده ايددر مورد نگاه ناخواسته وناگهاني است كه حكم آن به صورت زير مطرح مي شود : 

نگاه ناخواسته به نامحرم، حرام نيست. نگاه‏هايى محل اشكال است كه امتداد داشته باشد و با انگيزه‏هاى شهوانى صورت گيرد. ترديدى نيست كه نگاه‏هاى خارج از ضوابط، موجب تقويت حيوانيت و توجه انسان به غرايز و در نتيجه از دست دادن نيرو و قواى معنوى در آن جهت مى‏شود و آدمى را از راه تهذيب باز مى‏دارد.

پس توجه داشته باشيد: اگر در مجلسي كه موجب افتادن به گناه مي شويد و امكان دارد اين قضايا مثل برخورد با زن بدحجاب يا بي حجاب براي شما بوجود آيد شركت نكنيد و لزومي ندارد كه مردها در مجالس زنان وارد شوند مگر به حسب ضرورت مثل آقا دامادها كه شما مي توانيد قبل از ورود خبر دهيد تا مشكلي به اين صورت براي شما بوجود نيايد و توجه داشته باشيد بهترين راه منصرف كردن نگاه و ديد و يا بازداشتن نگاه از تيزى و خيره نمودن است. حضرت على(عليه السلام) فرمود: «كسى كه چشم  خود را پايين اندازد، دلش آسوده گردد، تأسف كمتر خورد و از نابودى در امان ماند»، (غرر الحكم، ص 9122 - 9125). همچنين مى‏فرمايد:  «هر كه نگاه‏هايش پاك باشد، اوصافش نيكو شود»؛ «كسى كه عنان چشم خود را رها كند، زندگى‏اش را به زحمت مى‏اندازد»؛ «كسى  كه نگاه‏هايش پياپى باشد، حسرت‏هايش دائمى و پياپى خواهد بود»، (تحف‏العقول، ص 97) و نيز فرمود: «بسا هوسى از نيم نگاهى حاصل  است»، (بحارالانوار، ج 71، ص 293).

  در قرآن كريم آمده است: «اى پيامبر! به مؤمنان و مؤمنات بگو كه در مقابل نامحرم چشم‏هاى خود را بپوشانند و نگاه خيره  نكنند»، (نور، آيات 31 - 30).

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 5864
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما