تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
خواستگاری و تحقیق
يكشنبه 11 ارديبهشت 1390 آيا لازم است كه مشكلات جسماني خود را در هنگام خواستگاري بيان كنيم.در بسياري موارد بيان اين مشكلات سبب جواب منفي طرف مقابل مي گردد.چگونه اين مشكل را حل كنم؟

پاسخ: يكي از مسائلي كه بايد قبل از ازدواج مطرح شود مساله سلامت جسماني دو طرف است و دختر و پسر بايد در اين زمينه نيز مانند ساير مواردي كه قبل از ازدواج مطرح مي شود صداقت داشته باشند .هرچند به ظاهر ممكن است مانعي در راه ازدواج باشد و يا مشكل تراشي كند ولي اين نكته را نيز بايد توجه داشت كه اولاً بيان نكردن آن به منزله خيانتي در ابتداي زندگي مي باشد و مسلماً وقتي بناي اول زندگي اينگونه رقم بخورد ادامه و آخر اين زندگي نيز نامشخص است.ثانياًَ اين مسائل مخفي نمي ماند و آخرالامر روزي همسرتان پي به موضوع خواهند برد و معمولاً در اين مواقع چون همسر اين را دروغ و خيانتي بزرگ تلقي مي كند كار به اختلاف و نزاع كشيده مي شود . آيا اگر اكنون كار را با صداقت شروع كنيد بهتر نيست تا اينكه در ادامه كار به اختلاف و چه بسا جدائي كشيده شود . ثالثاً چه بسا با بيان اين موضوع و صداقتي كه از خود نشان مي دهيد توجه و علاقه طرف مقابل را بيشتر به خود جلب كنيد .

بنابراين اگر از اول واقعيت گفته شود طرف مقابل يا او را با همان عيب مي پذيرد و يا رد مي كند . اگر پذيرفت خود را براي تحمل آن آماده مي كند و او را انساني صادق و بي تقلب و با شهامت مي بيند و محبتش را به جان و دل مي پذيرد و خود را در آينده فريب خورده احساس نخواهد كرد و...(1) لذا سعي كنيد اين مسائل را حتماً قبل از ازدواج صادقانه مطرح كنيد.   

البته بعضي از عيبها ، بيماريها و اشتباهات گذشته كه هيچ ربطي به حقوق همسر و زندگي آينده ندارد لازم نيست بيان شود .

1- راهنماي ازدواج ، امير ملك محمودي
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3963
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما