تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
خواستگاری و تحقیق
شنبه 10 ارديبهشت 1390 خانمي هستم كه نسبت به شخصي كه او را مي شناسم و فرد مناسبي براي ازدواج با من مي باشد علاقه دارم چگونه مي توانم زمينه را براي ازدواج با او فراهم كنم؟

در ابتدا لازم است به دور از احساسات و بصورت منطفي برررسي كنيد كه آيا ايشان معيارهاي لازم را به عنوان يك همسر براي شما دارند يا نه؟ در اين مرحله بايد از دخالت دادن علاقه و احساسات  اجتناب كرد زيرا عشق و علاقه زياد به ويژه اگر پشتوانه آن غريزه جنسي باشد باعث مي شود كه قدرت انتخاب از انسان سلب شود. البته علاقه به جنس مخالف بويژه اگر شخصيت او متناسب با معيارهاي مورد پسند فرد باشد امري طبيعي است اما اين علاقه نبايد مانع تصميم گيري عاقلانه گردد.

پس از اطمينان از اينكه ايشان صفات و شرايط لازم را براي همسري شما را دارد:

اولاً هرگز به وي ابراز دوستي نكنيد كه مضرات اين ابراز دوستي بسيار زياد است.

ثانياً خودتان مستقيماً اقدام به درخواست و پيشنهاد ازدواج به ايشان نكنيد . بلكه از طريق شخصي كه مورد اطمينان و فهميده و راز نگهدار است بخواهيد كه خواستگاري از شما را به وي پيشنهاد كند (البته به صورتي كه ايشان متوجه نشود كه شما فرد واسطه را فرستاده ايد ) كه حتي المقدور سعي كنيد شخص واسطه كسي باشد كه با فرد مورد نظر رابطه نزديك و خوبي داشته باشد . اگر وي به اين درخواست پاسخ مثبت داد مشخص مي شود لااقل ايشان براي ازدواج با شما تمايل دارند ودر غير اين صورت مشخص مي شود ايشان به هر دليل تصميم ازدواج با شما را ندارد يا اصلاً تصميم به ازدواج ندارد . در اين حالت شديداً توصيه مي شود فكر او را از ذهن و قلب خود بيرون كنيد چرا كه مشغول كردن فكر مي تواند در فرصتهاي بعدي كه براي ازدواج شما پيش مي آيد تاثيرگذار باشد و موقعيتهاي بعدي را از شما بگيرد  و حتي مي تواند در زندگي آينده شما و لذت بردن از آن مانع ايجاد كند.

ثالثاً از مطرح كردن موضوع با افرادي  كه احتمال دارد آنرا براي ديگري نقل كنند خودداري  كنيد.

 به خداوند توكل كنيد و از او بخواهيد اگر اين فرد كفو شماست  و از هر جهت براي همسري شما مناسب است دل او را متوجه شما كند.

در صورت موفق نشدن به انجام مراحل فوق سعي كنيد از هر گونه تماس با او خودداري كنيد و با بي توجهي به او نگاه نكردن و فكر نكردن به او  او را فراموش كنيد. و براي هميشه از ذهن خود پاك كنيد. و مطمئن باشيد همسر مناسب و متناسب با وضعيت شما به سراغتان خواهد آمد.
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4041
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما