منو
تبلیغات
آمار
گناه و ترک آن
اگر شخصي دچار وسواس فكري شده باشد و در حالي كه نمي خواهد در هنگام نگاه كردن يا شنيدن صداي نامحرم افكار مبتذل به ذهن او خطور كند ولي متاسفانه اين افكار ناخود آگاه به ذهن او خطور مي كند و آن شخص را از اين جهت واقعاً دچار مشكلات روحي و حتي جسمي كرده است چرا ك
در سورۀ زلزال آمده «فمن يعمل مثقال ذره خيرا يره» پس چرا گناهان باعث حبط اعمال نيك مي شود؟
چه توصيه اي به افرادي كه مرتباً حرفهاي زشت و ناسزا مي گويند، بكنم؟
آيا مي شود كاري كرد كه انسان هنگام گناه، گناه نكند؟
اگر انسان توبه كرد و باز گناهي مرتكب شد آيا گناه آن دو برابر است و اگر توبه كند گناه او پاك مي شود؟
چرا انسانها با اينكه خدا را قبول دارند ومي پرستند پس چرا گناه مي كنند؟
چرا انسان هنگام گناه احساس شرم مي كند؟
به عرض مي رسانم اينجانب دانش آموزي هستم كه نسبت به غيبت كردن وخنديدن زياد حساس بوده واز چنين جمع هايي بيزار هستم با توجه به اينكه مدرسه ي ما شبانه روزي بوده وبچه ها دور هم جمع هستند تمام مباحث آنها از اين دو منبع سرچشمه مي گيرد و هر وقت من به آنها گوش زد م
اگر من آبروي يك كسي را برده باشم مثلا در مورد كار بدي كه انجام داده است به چند نفر چيزي گفته باشم. آيا اين حق الناس است؟ توضيح دهيد اگر حق الناس است چه كار كنم كه اين دين از گردن من برداشته شود؟ در ضمن به به آن چند نفر و نه به آن پسر دست رسي ندارم و آن ها
اگر كسي فيلم هاي بد ببيند و از ديدن آنها اصلاٌ تحريك نشود مثل روابط انسان با حيوان آيا گناه است؟ يعني گناهش در چه حدي است؟ گناه زنا را دارد يا نه؟
اگر يك فرد جواني فيلم يا عكس زشت و بدي ببيند و موقعيت اين كار فراهم شده باشد و از روي قصد نباشد آيا گناه كرده است؟
فكر به گناهان گذشته گناه است؟
چه كنيم تا گناهاني را كه مربوط به فساد و فحشا مي باشد در نظر ما زيبا جلوه نكنند؟
اگر كسي به فرد ديگر حرف ناحقي بزند به گونه اي كه او از خدا و اهل البيت دور شود آيا خدا به آن تهمت زننده در اين دنيا عذاب مي دهد تا حداقل آن شخصي كه به او تهمت زده اند باز به سوي خدا برگردد يا به قيامت موكول ميشود؟
بعضي از اوقات مشكلات زندگي امانم را مي برد و احساس نا اميدي مي كنم ولي چند لحظه بعد تو به مي كنم آيا غصه خوردن گناه است؟ چه كنم تا گناه را بشناسم؟
آيا فحش  و حرفهاي ركيك زدن گناه است وزدن  هر حرف ركيك چه مقدار گناه دارد؟ لطفاً با آيات قرآن در اين مورد توضيح دهيد؟
در جايي زنداني هستم كه گناه هاي زيادي در آنجا مي شود و مي خواهم نگاه نكنم ولي نمي شود آيا ديدن اين گناهان، در اين شرائط گناه محسوب مي شود؟
من سال پيش از ماشينهاي مختلف تعدادي وسيله مثل بوق، برچسب، آرم دزديده ام  البته از آن به بعد ديگر اين كار را انجام نداده ام ونخواهم داد والان صاحبان آن وسايل را نمي دانم كجاهستند چه كار كنم كه اين گناه من هم پاك شود؟ آيا با صدقه دادن پاك مي شود؟ (البته به ق
من دانش آموزي هستم كه به زنان نامحرم هيچگاه نگاه بد نمي كنم ولي در مقابل بچه هاي هم سن خودم نمي توانم خودم را كنترل كنم ونگاه بد مي كنم چه بايد كرد؟
دانش آموزي با ظاهري زيبا در كلاس كناري كلاس ماهست با او رفاقتي هم دارم ولي متأسفانه نمي توانم به او نگاه بد نكنم يا او را از ذهن خود بيرون كنم چه بايد كرد؟
1 2 3 4 5 6


تعداد بازديد اين صفحه: 142382
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما