تبلیغات
اخبار
بازدید طلاب مؤسسه مجتهده امین از زندان زنان اصفهان
موانع و راهکارهای مأموریت های علمی-تبلیغی طلاب خواهر در کرسی آزاداندیشی حوزه علمیه اصفهان بررسی شد
اختلافات
چهارشنبه 21 ارديبهشت 1390 به دليل مسن بودن پدر و مادرم بايد از آنها مراقبت كنم و با آنها زندگي كنم ولي همسرم راضي به زندگي با آنها نيست. چگونه رضايت دو طرف را به دست آورم ؟

با توجه به حق بسيار عظيم پدر و مادر ، صرف مخالفت همسر نمي تواند مانع انجام وظيفه شما سود ولي با توجه به اين كه مخالفت همسر شما ، اگر بخواهيد در كنار هم زندگي كنيد ممكن است مشكلات و مسائلي پيش بيايد كه حل آنها چه بسا بسيار مشكل تر از اين مساله باشد. لذا بهتر است است در اين مواقع به نحوه اي عمل كرد كه هم وظيفه خود كه ماقبت از پدر و مادر است را انجام داد و هم به زندگي خانوادگي شما خدشه اي وارد نشود.لذا اين مراحل مي تواند براي حل اين مشكل موثر باشد.

  الف ) اگر بتوان در منزلي نزديك به منزل والدين منزلي تهيه نمود تا هم مراقب آنها باشيد و هم به برخي مشكلات و  برخوردهاي ناخواسته و نامعقول دست و پنجه نرم كرد و از طرف ديگر رضايت همسر فراهم خواهد شد، مطلوب‏تر است.

 

  ب ) در صورتي كه بتوان در يك ساختمان دوطبقه جداگانه زندگي كرد و يا با اندك تغييري در ساختمان محل سكونت يا  تغيير منزل و تهيه منزلي دوطبقه جداگانه امكان زندگي مشترك را فراهم كرد، مسلم بهتر خواهد بود و هم به نفع زندگي  مشترك شما و هم موجب آسايش و رفاه والدين خواهد بود.

 

  در تمام اين صور، رابطه گرم، عاطفي، صميمانه و صادقانه‏ي زن و شوهر در رسيدن به رضايت همسر و كسب رضايت  والدين و مراقبت از آنها نقش حساس و مهمي دارد كه بايد هر دو طرف (دختر و پسر) از برخي نفع‏هاي شخصي براي  مصلحتي بالاتر بگذرند و شيريني آن را نيز بعدا هر دو خواهند چشيد و درك خواهند كرد.

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 3805
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما