منو
تبلیغات
آمار
هدف خلقت
چرا خدا انسان را از همان ابتدا در اوج كمال نيافريد در اين صورت انسان زودتر به قرب الهي مي رسيد؟
هدف خدا از آفرينش آدمي در اين جهان چه بوده؟
هدف از آفرينش ما و جهان چيست؟ آيا بهتر نبود ما پا به اين جهان نمي گذاشتيم؟ چرا ما به طور اجباري و بدون اختيار خودمان به اين جهان آمده ايم؟!
چرا خداوند همان انسانهايي كه آفريده نگه نمي دارد و اين قدر زحمت مي كشد تا انسان جديدي را به دنيا آورد؟
چرا خداوند به آنها اين نعمت را ندهد و به تعداد خاصي اين نعمت باعظمت را محدود كند؟چرا خدا اين ويژگي اخلاقي را كه آدمي به طرف بدي ها كشيده شود و گناه و معصيت انجام دهد، در وجود انسان نهاد؟
اگر خدا از عاقبت ما انسانها خبر دارد پس كنترل و رفتار و كردار و اعمال از طرف ما چه معنائي دارد و اگر نمي داند كه اين ندانستن با صفات خدا جور در نمي آيد مثلا شنيده ام از زبان مبلغين ديني كه روزي امام علي عليه السلام در گذري ابن ملجم را ديدند و ياران خود فرم
به هنگام قيامت و رستاخيز انسان ها به چه شكلي ظاهر مي شوند؟
چرا ما بايد لطمه ي اشتباه حضرت آدم را ببينيم ماچه گناهي كرده ايم كه  از بهشت خارج شويم؟ و حضرت ابراهيم با آنكه بهشت هم ديده بود فريب شيطان را خورد ما چگونه اين اشتباها را نكنيم؟
چرا اگر پيامبر نبود عالم نبود و اگر علي نبود پيامبر نبود و اگر فاطمه نبود هر دو نبودند؟
همانطوري كه ما در اين جهان هستيم و به جهان آخرت باز مي گرديم ممكن است كه قبل از اين دنيا نيز ما جاي ديگر باشيم و به اين دنيا بياييم تا كامل شويم ؟
اگر خدا از عاقبت انسان خبر دارد چرا انسان راآفريده است وبه اين جهان فرستاده؟
هدف از بدنيا آمدن كودكاني كه در بدو تولد مي ميرند  چيست؟
وقتي انسان به اختيار و انتخاب خود به دنيا نيامده است پس حق انتخاب آزاد ندارد  شايد كسي نمي خواهد در اين بازي (بهشت و جهنم ) شركت داشته باشد. اختيار انسان در انجام گناه وقتي به جهنم ختم شود ديگر اختيار نيست . مثل اينست كه من به فرزندم بگويم تو مي تواني سيب
اختيار انسان دست خداوند است يا خودمان؟ آيا اين خداست كه باعث مي شود بعضي از كارها را انجام دهيم آيا خدا از آينده ي ما آگاه است پس چرا ما را به اين دنيا آورده ومستقيم در بهشت وجهنم قرار نداده؟
1


تعداد بازديد اين صفحه: 109248
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما