فهرست
تبليغات

  

آخرین پرسش و پاسخ ها
يكشنبه 25 ارديبهشت 1390 هدف خدا از آفرينش آدمي در اين جهان چه بوده؟

در پاسخ به اين سؤال در ابتدا بايد اين نكته را مد نظر داشت كه هدف مندى هميشه با نياز تلازم ندارد، بلكه به هر ميزان موجودى كامل تر و بى نيازتر باشد به رفع نياز ديگران بيشتر اقدام مى‏كند و اين از ويژگى ها و نشانه‏هاى موجود كامل و مهربان است.

جهان هستي نيز با تمام نظم و زيبايي هايش نمادي از لطف، مهرباني، علم، قدرت، حكمت و... خداست به طوري كه بدون آفرينش، صفات جمال و جلال خدا مخفي و پنهان مي ماند و به عبارتي هر «بود»ي ، «نمود»ي دارد؛ نمي شود روغن باشد اما چربي نداشته باشد و رحمت باشد اما بخشش نداشته باشد!  از اين رو فلسفه آفرينش را برخي با لطافت به زبان آورده اند:

 

لب بوم آمدي قاليچه تكاندي    قاليچه گرد نداشت خود نمودي!

 

از اين رو هستي بخشي جهان، با تمامي نظم و زيباييش و صورتگري انسان با تمامي استعداد و توامنديش، جلوه گر جلال و جمال خداست و شايسته است كه ما بايد سپاسگزار خدا و قدر شناس او باشيم.

گفتني است سؤال از هدف آفرينش جهان و انسان براي بسياري هنگامي پيش مي آيد - كه از يك سو نظاره گر برخي كاستي ها و پليدي ها مي باشند - از سوي ديگر چه بسا شاهد زلزله ها و حوادث غير مترقبه و شكنجه و كشتارها مي باشند.

 از سوي ديگر با مشكلات مختلف زندگي و غم و غصه ها درگير شده اند و دست و پنجه نرم مي كنند. در اين هنگامه هاي پر فراز و نشيب، سياهي و تاريكي جلو چشم آنان را مي گيرد و هر آنچه از زيبايي هاي جهان و حكمت و عدالت خدا در نظر داشتند فرو مي ريزد و اين پرسش به طور پر رنگ در ذهن آنها نقش مي بندد؛

 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 8253
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما