دومين كنگره بين المللي شهيدين 9 خرداد ماه سال 1390 ه.ش مطابق با 26 جمادي الثاني 1432 ه.ق در لبنان برگزار مي گردد: حجت‌الاسلام والمسلمين حسن بغدادي، يكي از روحانيون لبناني به عنوان دبير دومين كنگره بين‌المللي شهيدين منصوب شد. رييس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اين كه دومين كنگره بين‌المللي شهيدين(شهيد اول و ثاني) بهار سال 1390در لبنان برگزار و از ده ها آثار گرانسك آنها رونمايي خواهد شد، گفت:
 كنگره دوم شهيدين با رويكرد تقريبي و نگاه به وحدت اسلامي برگزار خواهد شد.حجت الاسلام مبلغي يادآورشد: تلاش‌هاي علمي و عملي شهيدين در چارچوب نگاه به وحدت اسلامي در اين كنگره مورد توجه قرار مي‌گيرد؛ زيرا آنها به عنوان شخصيت‌هاي برجسته شيعي با اتخاذ شيوه‌هاي تاثيرگذار، فقه مقارن را وارد عرصه جديدي كردند.
معاون پژوهشي دفتر تبليغات اسلامي خاطرنشان كرد: زمينه تقريب فعاليت اين دو شخصيت برجسته تا جايي ارتقاء يافته بود كه در مواردي به تدريس فقه مقارن و فقه مذاهب اهل بيت(ع) در كنار فقه و مذاهب امامي مي‌پرداختند.
وي افزود: كوشش بر اين است كه در اين كنگره علما و فضلاي حوزه علميه قم، انديشمنداني از كشورهاي ايران، سوريه، مصر،عراق،لبنان و ساير كشورهاي اسلامي حضور داشته باشند، همچنين چندي پيش‌كنفرانسي با حضور انديشمندان و علماي برجسته در ارتباط با اين كنگره در لبنان برگزارشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين احمد مبلغي خاطرنشان كرد: تاكنون مقالات زيادي به دبيرخانه همايش كه با رياست پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در لبنان فعال مي‌باشد، ارسال شده است.
به گزارش اداره همكاري هاي علمي وبين المللي ،اولين كنگره بين المللي شهيدين آبان ماه سال گذشته در قم برگزار شده بود .وانديشمنداني از كشورهاي مختلف جهان در آن حضور داشتند.
شايان ذكر است كه تاريخ برگزاري كنگره در 9 خرداد ماه سال 1390ه ش مطابق با 26 جمادي الثاني 1432ه ق دربيروت مي باشد.
 
امتیاز دهی
 
 

خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

كنگره بين المللي شهيدين
مجری سایت : شرکت سیگما