baghdadi.hasan.L
دومين كنگره بين‌المللي شهيدين 9 خرداد ماه در لبنان برگزار مي‌شود دبير دومين كنگره بين‌المللي شهيدين گفت: به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، دومين كنگره بين‌المللي شهيدين روز دوشنبه 9 خرداد در كشور لبنان برگزار مي‌شود.

حجت‌الاسلام شيخ حسن بغدادي در اين زمينه گفت: بيش از 35 مقاله تاكنون از كشورهاي مختلف ايران، عراق، سوريه، الجزاير، لبنان و ساير كشورهاي اسلامي به دبيرخانه اين كنگره ارسال و مورد تأييد قرار گرفت.

وي افزود: محور اصلي اين مقالات در اين كنگره در زمينه مطالعات علمي، وحدت اسلامي، زندگي‌نامه، جنبه‌هاي علمي خصوصا ادبياتي شهيدين، فقه و اصول بوده است.

حجت‌الاسلام بغدادي افزود: در اولين كنگره شهيدين كه در يك سال و نيم گذشته در قم برگزار شده  بود بيشتر به جنبه هاي علمي شهيدين پرداخته شده است و در بعد سياسي و وحدوي آنها كمتر توجه شده است بنابراين ما در دومين كنگره روي محورهاي سياسي و تقريبي شهيدين تاكيد بيشتري داريم.

وي خاطرنشان كرد: در مراسم افتتاحيه اين كنگره شخصيت‌هاي برجسته لنبان از جمله رييس مجلس اين كشور سخنراني خواهند كرد.

حجت‌الاسلام بغدادي ادامه داد: برخي از علما و شخصيت‌هاي ايران نيز براي حضور در اين كنگره بين‌المللي به كشور لبنان دعوت شده‌اند.

حسن بغدادي يادآورشد: با توجه به شرايط حساس جهان اسلام، در اين كنگره ما روي مساله وحدت جهان اسلام و نگاه شهيدين به مساله تقريب تأكيد فراواني داريم.

دبير دومين كنگره بين‌المللي شهيدين ادامه داد: شهيد اول و ثاني از نظر علمي و فقهي و حتي سياسي جايگاه والا و رفيع داشتند و  خدمات بسيار شاياني را به جهان اسلام ارائه دادند.

شهيد اول محمدبن مكي ابن احمد عاملي نبطي جزيني كه در سال 734 ه.ق. در لبنان چشم به جهان گشوده است و در سال 786 ه‍.ق. بدست متعصبان به شهادت رسيد و شهيد ثاني زين‌الدين بن علي ابن احمد جبعي عاملي در سال 911 ه.ق. در لبنان متولد و در سال 966 ه‍.ق. بدست متحجران كوردل به شهادت رسيد.

آثار اين دو شهيد بويژه كتاب "لمعه" شهيد اول و كتاب "شرح لمعه" شهيد ثاني همچنان در حوزه‌هاي علميه جهان تشيع تدريس مي‌شود و اگر چه اين دو شخصيت لبناني هستند ولي در ايران، عراق و برخي كشور‌هاي ديگر از درجه ارزش و اعتبار بالايي برخوردار مي‌باشند.

 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 10356
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما