tavassoli.l.
چاپ 440 عنوان پژوهش تخصصي در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي گفت: در طول فعاليت‌ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بيش از 440 عنوان پژوهش تخصصي به چاپ رسيده است كه بيش از 110 عنوان از اين پژوهش‌ها در جشنواره‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي حائز رتبه برتر شده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمين «حسين توسلي» در نشست مشترك با هيأت بلند پايه راهبان بوديسم از كشور سريلانكا با محققان علوم و فرهنگ اسلامي، تصريح كرد: در طول فعاليت‌ پژوهشگاه بيش از 440 عنوان پژوهش تخصصي به چاپ رسيده است كه بيش از 110 عنوان از اين پژوهش‌ها در جشنواره‌هاي مختلف ملي و بين‌المللي حائز رتبه برتر شده‌اند.

حجت‌الاسلام توسلي تصريح كرد: كساني كه صادقانه و از روي حق‌طلبي حقايق را دنبال مي‌كنند، حتي اگر با ما اختلافاتي داشته باشند و يا به تصور ما، حقيقت را به درستي نشناخته باشند نفس اين جست‌وجوي صادقانه حقيقت، ارزشمند بوده و فضيلت محسوب مي‌شود.

وي ادامه داد: ما براي پيروان اديان و مكاتب ديگر احترام قايل هستيم و اين تعارف و ظاهرسازي نيست.

رئيس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي بيان كرد: معتقديم كه اعتقادات و ايمان ديني با انس، مودت و محبت انسان‌ها همسويي و همراهي دارد و اگر گاهي در مقاطعي از تاريخ اتفاقاتي رخ داده كه دين وسيله نزاع، درگيري و اختلاف شده همواره دست قدرت‌هاي سياسي پشت صحنه اين نزاع‌ها پنهان بوده است.

حجت‌الاسلام توسلي افزود: ما به تلاش‌هاي انجام شده در راستاي صلح و دوستي بين ملت‌ها و پيروان اديان ارج نهاده و براي آن‌ها ارزش قايل هستيم.

وي با ارائه گزارشي از پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، گفت: اين پژوهشگاه هم‌اكنون چهار پژوهشكده، هفت مركز و گروه پژوهشي دارد و همه فعاليت‌هاي آن نيز در چارچوب مطالعات ديني شكل مي‌گيرد.

حجت‌الاسلام توسلي تصريح كرد: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، 100 نفر عضو هيأت علمي، 300 نفر محقق فعال به صورت همكار مقطعي دارد.

 
امتیاز دهی
 
 


مطالب مرتبط

تعداد بازديد اين صفحه: 10917
   
   
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي - دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
مجری سایت : شرکت سیگما