1
كتابشناخت اخلاق اسلامي نويسند :جمعي از نويسندگان چاپ: سوم تاريخ:بهار 1389 قطع:وزيري صفحات:472 قيمت:60000

انسان به ستوه آمده معاصر كه دچار سرگشتگي و انحطاط اخلاقي و گم كردگي معناي زندگي است، امروزه بيش ار هز زمان به دنبال نظام اخلاقي قابل اعتمادي است كه جامع و منسجم، مدلّل و متقن، كارآمد و پاسخ گو، روشن و معنابخش و سرانجام شورانگيز و حركت خيز باشد و بي ترديد، پاسخ پرسش ها و دواي دردهاي او را تنها در آخرين آيين توحيدي و اخلاق مينوي آن مي توان بازجست. بر اين پايه، عزم همگاني اخلاق پژوهان فرهيخته مسلمان براي تعميق و گسترش و نوآمدسازي تحقيقات اخلاق اسلامي ضروري است.

براي توسعه علم اخلاق سه مرحله بازشناسي، بازنگري و بازسازي بايد به دقت طراحي و اجرا شود؛ در گام نخست، ميراث به جاي مانده از انديشوران گذشته، شناسايي، طبقه بندي، توصيف و تحليل گردد تا از رهگذر آن تسلط كافي بر شيوه هاي تحقيقي، منابع، پيش فرض ها، ادبيات، ميدان و زاويه ديد و دل مشغولي و دست آوردهاي ايشان حاصل آيند. بي شك تأليف كتابشناسي هاي توصيفي تحليلي سنگ بناي چنين عمارتي خواهد بود.

كتابشناخت اخلاق اسلامي كه سبكي جديد در كتابشناسي توصيفي ـ تحليلي به شمار مي رود، به غرض ارائه بيشترين و مهم ترين اطلاعات لازم از برجسته ترين آثار مكاتب چهارگانه اخلاق اسلامي به محققان و مشتاقان اين عرصه، تأليف شده است.

 
امتیاز دهی
 
 

 
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در سال 1385 در جهت رسیدن به اهداف خود و برای سرعت بخشیدن به انتشار و عرضه آثار ، مبادرت به تاسیس نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی نمود و از بدو تاسیس تاکنون هر هفته یک کتاب منتشر کرده است . از این مرکز  تاکنون علاوه بر موسوعه 12 جلدی شرف الدین (ره) که جایزه جهانی جمهوری اسلامی را کسب نمود، بیش از سی درصد آثار منتشر شده در همایش ها و جشنواره های متعدد برگزیده و رتبه برتر را به خود اختصاص داده اند


 
 

كليه حقوق اين سايت متعلق به مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي  است

 
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)


مجری سایت : شرکت سیگما