تبليغات





















اخبار فرهنگی
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان: دفاع مقدس حیات بخش نسل‌های آینده کشور است رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه فرهنگ شهادت و دفاع مقدس سرمایه عظیمی برای کشور و برای نسل‌های بعدی کشور است، گفت: مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت کلید تمدن اسلامی است.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به نقل از خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، در نشست خبری اردوهای آموزشی فرهنگی آشنایی با اسوه‌های ایثار و شهادت به نام فرمانده دل‌ها، با بیان اینکه در منظومه حیات بشری سرمایه‌های برای نسلهای بعدی باقی می‌ماند، گفت: آثار تاریخی و برخی مقوله‌های فرهنگی از جمله این آثار است، میراث ناملموس نیز از آثار و سرمایه‌هایی است که برای نسل بعدی باقی خواهد ماند و یک پشتوانه فرهنگی و تمدنی است.
 
وی در ادامه افزود: سرمایه‌های حقیقی و با عظمت دیگری وجود دارد که نه تنها برای نسل‌های بعدی باقی می‌ماند بلکه حیات بخش نسل‌هایی بعدی و بخشنده روح به نسل‌های بعدی است، گاهی آنقدر این سرمایه‌ها روح بلند و ارزش معنوی پیدا می‌کند که نسل‌های بعدی را خواهد ساخت و این یک وجه تمایز جدی است که باید بیشتر به آن توجه داشت.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با تأکید بر ضرورت توجه به سرمایه‌های معنوی و سازنده آینده نسل جدید، تصریح کرد: در حوزه منظومه معرفتی شیعه شهید و شهادت یک سرمایه عظیم است که هم برای نسل‌های بعدی می‌ماند و هم نسل‌های بعدی را می‌سازد و یک جایگاه رفیع و مهمی در فرهنگ شیعه دارد، امام حسین(ع) به اعتبار شهادت خود یک درجه بالایی پیدا می‌کند که در تاریخ شیعه جریان ساز است و شاهد هستیم در مراسمی نظیر اربعین نزدیک به 20 میلیون نفر در زیارت ایشان حضور خواهند داشت.
 
گفتمان‌ها فاقد محدودیت مرزی هستند
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان اینکه حکومت شهید بر دلها است، خاطرنشان کرد: مرزبندی‌های جغرافیایی و تمامیت ارضی یک مرز است که محدودیت جغرافیایی دارد اما مبانی و مسائل گفتمانی مرزهایی هستند که محدودیت ندارند و در عرصه جهانی جاری هستند و حرکت آنها بر اساس معادلات طبیعی نیست، بلکه مرزهای گفتمانی ارتباط با روح انسان دارند و چیزی نمی‌تواند آنها را محدود کند بلکه در تمام جهان در افکار عمومی و روح و جان مردم قرار خواهند گرفت.
 
وی با اشاره به طبیعت انسان برای تلاش به خاطر عمر بیشتر و بقا، اظهار کرد: در این حالت افراد جوان و مستعدی که توانایی‌ها و ظرفیت‌های بسیاری دارند خودشان به دنبال شهادت و فداکاری در راه رضای خدا می‌روند که این اقدام آنها به دلیل قدرت معنوی و روح معنوی آنها است و چنین افرادی ضریب نفوذی در دل‌های اشخاص خواهند داشت به همین دلیل به آنها فرمانده دل‌ها گفته می‌شود.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی در ادامه افزود: زمینه‌های فراگیری و تربیت انسان از همان ابتدای تولد و دوران نوزادی و کودکی شکل خواهد گرفت، این انسانی که در حال رشد است به مرحله نونهالی و کودکی رسیده است باید در شرایطی قرار بگیرد که بتواند موضعات مختلف را درک کرده و آن را در زندگی خود بروز دهد، این موضوع نیازمند یک سری قواعد مخصوص به خود است.
 
آموزش‌ها باید به همراه به کارگیری تمام حواس دانش آموزان باشند
 
وی استفاده از حواس مختلف کودکان برای ارائه آموزش‌های مختلف را از راهکارهای ارائه آموزش به کودکان دانست و تصریح کرد: آموزش ما نباید صرفا محدود به کلاس باشد بلکه باید آموزش‌ها به صورت محیطی بوده و تمام حواس شخص را درگیر آموزش‌ها کرده و بتوانیم رشد فکری و فرهنگی و آموزشی ایجاد کنیم.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، از حضور مبلغین دارای تخصص در زمینه آموزش و کودکان برای ارائه آموزش‌های معنوی و فرهنگی  در حوزه ایثار و شهادت خبر داد و گفت: 40 گروه نوین تبلیغی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان فعال هستند که هرکدام در حوزه تخصصی فعالیت می‌کنند، گروه شهید مهرداد عزیزاللهی که در عرصه تئاتر فعالیت داشته است از جمله این گروه‌ها است که متشکل از چند طلبه بوده و روش‌های خلاق تبلیغ در آن به کار گرفته شده است.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی با اشاره به شکل گیری نمایشگاه موضوعی با محوریت دفاع مقدس و ایثار و شهادت ویژه دانش آموزان با استفاده از اقدامات و ترفندهای هنری، عنوان کرد: تمرکز این نمایشگاه به روی شهید خرازی به عنوان فرمانده دل‌ها است و در کنار تمام آموزش‌ها و موضوعاتی که ارائه می‌دهد دانش آموزان را با این فرمانده شهید دفاع مقدس آشنا خواهد کرد.
 
مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت کلید تمدن اسلامی است
 
وی بر ضرورت ارائه آموزش‌های معنوی و فرهنگی بر مبنای تمدن اسلامی به کودکان و نوجوانان تأکید کرد و گفت: مقاومت، ایثار، فداکاری و شهادت کلید تمدن اسلامی است، این کلید را در دوران کودکی به دانش آموزان ارائه می‌دهیم تا دانش آموزان در همان دوران شکل گیری شاکله شخصیتی خود بتوانند از آن استفاده کنند و وارد فضای فکری و معنوی این موضوع شوند.
 
رییس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه وقتی ارزش‌های معنوی بلند نظیر ولایت و ایثار و شهادت را در دوران کودکی و حتی نوزادی به مخاطب ارائه دهیم، این بهترین سند برای ارزش قائل بودن نسل آینده است، اظهار کرد: معنویت بلند اتصال به خداوند مشقت نیست بلکه این در واقع جدا کردن روح انسان از کالبد فیزیکی برای پرواز کردن به سمت معنویات است.
 
حجت الاسلام و المسلمین قطبی، خاطرنشان کرد: فطرت انسان بر این مبنا است که از خود دفاع کند، نمی‌توان به یک کودک در موقع خطر گفت اکنون زمان پرهیز و دوری کردن از خطر نیست، بلکه لازم است کودکان بتوانند در هر زمان از خود دفاع کنند و از خطر فرار کنند، آموزش‌های فرهنگی و فکری نیز در همین راستا به کودکان باید ارائه شوند.
 




 
برای مشاهده گزارش تصویری و انعکاس نشست خبری اینجا کلیک کنید.
منبع: روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 4089
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما