تبليغات





















اخبار دفتر تبليغات اسلامي اصفهان
حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان، رییس پژوهشکده الهیات و خانواده
1399/6/29 شنبه رئیس پژوهشکده الهیات و خانواده اصفهان مطرح کرد نقش رسانه‌ها در شکل‌گیری نگرش و عملکرد افکار عمومی جامعه/ رسانه ها عامل مهم جامعه پذیری رییس پژوهشکده الهیات و خانواده وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: در جامعۀ امروز، رسانه‌ها یکی از عوامل مهم جامعه‌پذیری شناخته شده‌اند و در شکل‌گیری نگرش و عملکرد افکار عمومی نقش عمده‌ای دارند.
به گزارش روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالرسول احمدیان اظهار داشت: رسانه‌های جمعی نقشی دوگانه در جوامع دارند؛ گاهی با دست‌کاری و تحریک، بافت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی جامعه را تغییر داده و تهدید می‌کنند و به نابسامانی‌های اجتماعی دامن می‌زنند و گاه با مدیریت صحیحِ اخبار و محتوا از ایجاد شکاف‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.

وی افزود: در کتاب «فریب‌کاری و رسانه» که به تازگی توسط پژوهشکده الهیات و خانواده تهیه و توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان منتشر شده است، رویکرد مربوط به رسانه بر مبنای عملکردی است که باعث فریب‌کاری شده و مخاطبان تحت‌تأثیر رسانه قرار می‌گیرند. البته این بدان معنا نیست که هر اثرگذاری رسانه گونه‌ای از فریب قلمداد شود.

رییس پژوهشکده الهیات و خانواده با اشاره به این که در سال‌های اخیر، به عملکرد رسانه برای رسیدن به اهداف خودش به هر شکل ممکن، به‌شدت توجه شده است، گفت: دلیل این توجه این است که رسانه‌ها ابزاری مؤثر در دست قدرت‌های سیاسی و اقتصادی هستند و برای بقا ناچارند در جهت اهداف قدرت‌های هدایت‌کنندۀ خود حرکت و عمل کنند.

وی افزود: در اینجا، پاسخ‌گویی به این پرسش‌ها ضروری است، آیا رسانه‌ها فریب‌کاری می‌کنند؟ اگر رسانه‌ها فریب‌کار هستند، علت‌ها و زمینه‌ها و شیوه‌های فریب‌ مخاطبان در آن‌ها چگونه است؟ این فریب‌کاری در خانواده و به‌خصوص در میان کودکان به چه شکلی است و زمینه‌های آن چیست؟

حجت الاسلام احمدیان یکی از رسالت‌های مراکز علمی و پژوهشی در جمهوری اسلامی را پاسخ به پرسش‌هایی که بر زندگی اجتماعی و مسائل فرهنگی جامعه اثرگذار است، بیان کرد و گفت: این مراکز از سویی رسالت پاسخ‌گویی به پرسش‌ها و معضل‌های فکری را بر عهده دارند و از سوی دیگر، به فرهنگ‌سازی و تولید فکر و اندیشه با عنوان عناصر و لوازم اصلی احیای تمدن اسلامی الویت می‌دهند.

وی در پایان گفت: کتاب «فریب‌کاری و رسانه» دستامد تلاش فکری پژوهشگر فرهیخته، فائزه ‌تقی‌پور، با هدف شناسایی عوامل زمینه‌ای و بیان راهکارهای برون‌رفت از چالش فریب‌کاری رسانه در عرصۀ فرهنگ و رسانه است و این نوشتار گامی است برای فراهم‌ساختن زمینه‌های لازم برای شناسایی زمینه‌ها و فنون فریب‌کاری رسانه.

لازم به ذکر است کتاب «فریب‌کاری و رسانه» تألیف خانم فائزه تقی پور در پژوهشکده الهیات و خانواده تهیه و توسط انتشارات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان در 536 صفحه، اوّل، تابستان 1399 و با قیمت 47000 تومان منتشر شده است.


مشاهده در خبرگزاری مهر
مشاهده در خبرگزاری شبستان
مشاهده در خبرگزاری برنا
مشاهده در پایگاه خبری صاحب نیوز
 
 
امتیاز دهی
 
 



تعداد بازديد اين صفحه: 825
Guest (PortalGuest)

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (شعبه اصفهان)
مجری سایت : شرکت سیگما